Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17528
Title: Программа психологической помощи абитуриентам на этапе выбора направления профессиональной подготовки
Other Titles: Psychological assistance program for applicants at the stage of selecting the direction of professional training
Authors: Лозгачева, О. В.
Чеченихина, О. С.
Lozgacheva, O. V.
Chechenikhina, O. S.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Лозгачева О. В. Программа психологической помощи абитуриентам на этапе выбора направления профессиональной подготовка / О. В. Лозгачева, О. С. Чеченихина // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 2. — С. 122-130 .
Abstract: Цель исследования - обоснование, разработка и апробация программы психологической помощи абитуриентам на этапе выбора направления профессиональной подготовки. Методология: на первом этапе проведен теоретический анализ проблемы профессионального самоопределения старших подростков; на втором этапе осуществлена первичная диагностика, в ходе которой установлены уровневые характеристики профессионального самоопределения старших подростков; на третьем этапе обоснована, разработана и апробирована программа психологического сопровождения абитуриентов на этапе выбора направления профессиональной подготовки.
The purpose of the study is to substantiate, develop and test a program of psychological assistance to applicants at the stage of choosing the direction of professional training. Methodology: at the first stage, a theoretical analysis of the problem of professional self-determination of older adolescents was carried out; at the second stage, primary diagnostics was carried out, during which the level characteristics of professional self-determination of older adolescents were established; at the third stage, a program of psychological support for applicants was substantiated, developed and tested at the stage of choosing the direction of professional training.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ПРОФОРИЕНТАЦИЯ ПОДРОСТКОВ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ОРИЕНТАЦИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕ
ВЫБОР ПРОФЕССИИ
ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ
АБИТУРИЕНТЫ
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ПОМОЩЬ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОГРАММЫ
VOCATIONAL GUIDANCE FOR ADOLESCENTS
PROFESSIONAL ORIENTATION
PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION
CHOICE OF PROFESSION
PSYCHOLOGICAL SUPPORT
PROFESSIONAL IDENTITY
TEENAGERS
APPLICANTS
PSYCHOLOGICAL HELP
PSYCHOLOGICAL PROGRAMS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17528
Origin: Педагогическое образование в России. 2022. № 2
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2022-02-15.pdf372,19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.