Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17536
Title: | Квест как метод когнитивного обучения |
Other Titles: | quest as a method of cognitive learning |
Authors: | Алексеева, Т. В. Губина, Л. В. Alekseeva, T. V. Gubina, L. V. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Алексеева Т. В. Квест как метод когнитивного обучения / Т. В. Алексеева, Л. В. Губина // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 2. — С. 44-52. |
Abstract: | Обучение в нашем цифровом мире должно быть направлено на развитие у индивида навыков учиться, т. е. человек должен овладеть инструментами обучения, развить навыки для работ, востребованных в профессиональной сфере, конструктивно сотрудничать и коммуницировать, полноценно и всесторонне развиваться. Разработка и использование образовательных квест-технологий, направленных на развитие указанных навыков, является актуальной задачей современного образования. Цель статьи - разработать квест-технологию, которая позволила бы эффективно встроить игровые элементы в процесс обучения, повысить заинтересованность студентов в обучении, в развитии умений и навыков в сфере аналитической деятельности. Education in our digital world should be aimed at developing individual skills to learn, i. e. a person should master learning tools, develop skills for work in demand in the professional field, constructively cooperate and communicate, fully and comprehensively develop. The development and use of educational quest technologies aimed at developing these skills is an urgent task of modern education. The purpose of the article is to develop a quest technology that would effectively integrate game elements into the learning process, increase students' interest in learning, in the development of skills and abilities in the field of analytical activity. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШИЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ КВЕСТ-ТЕХНОЛОГИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ КВЕСТЫ СТРУКТУРА КВЕСТА СЦЕНАРИИ КВЕСТА ОПЕРАТИВНЫЙ АНАЛИЗ ДАННЫХ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ИГРОВЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТЫ QUEST TECHNOLOGIES EDUCATIONAL QUESTS QUEST STRUCTURE QUEST SCRIPTS OPERATIONAL DATA ANALYSIS HEALTH-SAVING TECHNOLOGIES PROFESSIONAL COMPETENCIES INFORMATION TECHNOLOGY EDUCATIONAL TECHNOLOGIES GAME TEACHING METHODS STUDENTS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17536 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2022. № 2 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2022-02-05.pdf | 356,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.