Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17537
Title: Принципы отбора лингвострановедческой и лингвокультурной информации о стране изучаемого языка в рамках межкультурной лингводидактической имагологии
Other Titles: The principles of linguistic and cultural information selection about the country of the studied language within the framework of intercultural linguodidactic imagology
Authors: Миков, В. Ю.
Mikov, V.Y.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Миков В. Ю. Принципы отбора лингвострановедческой и лингвокультурной информации о стране изучаемого языка в рамках межкультурной лингводидактической имагологии / В. Ю. Миков // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 2. — С. 53-61.
Abstract: В статье затрагивается проблема формирования образа страны изучаемого языка в учебниках национального языка. Предпринимается попытка на материале учебников, изданных в Великобритании, выявить методологические принципы отбора материала о языке, национальной культуре, заложенные авторами-составителями данных учебников. Цель исследования: на основании предложенных различными авторами принципов отбора страноведческой информации сформировать актуальную структуру принципов отбора лингвострановедческого и лингвокультурного материала о стране изучаемого языка в рамках межкультурной лингводидактической имагологии.
The article touches upon the problem of image of the country of the studied language formation in national language textbooks. On the basis of textbooks published in the UK an attempt is made to identify the methodological principles of language and cultural material selection, laid down by the authors of these textbooks. The purpose of the study: on the basis of country-specific information selection principles, proposed by various authors, to form an up-to-date structure of principles of linguistic-cultural material selection about the country of the studied language within the framework of intercultural linguodidactic imagology. The main research methods are observation, description, analysis, synthesis and comparison.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШИЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ПРИНЦИПЫ ОТБОРА ИНФОРМАЦИИ
УЧЕБНИКИ
УЧЕБНАЯ ИНФОРМАЦИЯ
ЛИНГВОСТРАНОВЕДЕНИЕ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНАЯ ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКАЯ ИМАГОЛОГИЯ
СОЦИОКУЛЬТУРНЫЙ ПОДХОД
ПОЛИКУЛЬТУРНОСТЬ
ОБРАЗ СТРАНЫ
СТУДЕНТЫ
ОБРАЗ РОССИИ
PRINCIPLES OF INFORMATION SELECTION
TEXTBOOKS
EDUCATIONAL INFORMATION
LINGUISTIC AND CULTURAL STUDIES
LINGUOCULTUROLOGY
INTERCULTURAL LINGUODIDACTIC IMAGOLOGY
SOCIOCULTURAL APPROACH
MULTICULTURALISM
THE IMAGE OF THE COUNTRY
STUDENTS
IMAGE OF RUSSIA
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17537
Origin: Педагогическое образование в России. 2022. № 2
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2022-02-06.pdf331,45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.