Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17553
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Парфенова, В. В. | ru |
dc.contributor.author | Parfenova, V. V. | en |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T08:21:54Z | - |
dc.date.available | 2023-05-09T08:21:54Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Парфенова В. В. Организация внеурочной деятельности детей с выраженными интеллектуальными нарушениями в разновозрастных группах / В. В. Парфенова // Специальное образование. — 2022. — № 3 (67). — С. 71-83. | ru |
dc.identifier.issn | 1999-6993 | |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17553 | - |
dc.description.abstract | В статье рассматривается модель внеурочной деятельности для детей с выраженными интеллектуальными нарушениями на основе концепта "жизненный мир". | ru |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to develop, theoretically substantiate and experimentally test a model of extracurricular activities for children with severe intellectual disabilities based on the concept of "life-world". The article summarizes and analyzes the data from observations and experimental work, based on which the author concludes that the organization of extracurricular activities in multiage groups intensifies their socialization mechanisms and enhances progress in their social and personal development and can become one of the conditions for the functioning of the model. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Специальное образование. 2022. № 3 (67) | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ | ru |
dc.subject | ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ | ru |
dc.subject | ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ШКОЛЬНИКИ | ru |
dc.subject | НАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТА | ru |
dc.subject | ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ИНТЕЛЛЕКТА | ru |
dc.subject | ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ | ru |
dc.subject | УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ | ru |
dc.subject | УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ | ru |
dc.subject | ВНЕУРОЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ | ru |
dc.subject | МОДЕЛИ ВНЕУРОЧНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ | ru |
dc.subject | РАЗНОВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ | ru |
dc.subject | КОНЦЕПТЫ | ru |
dc.subject | ЖИЗНЕННЫЙ МИР | ru |
dc.subject | СОЦИАЛИЗАЦИЯ ДЕТЕЙ | ru |
dc.subject | ОБРАЗ ЖИЗНИ | ru |
dc.subject | СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ | ru |
dc.subject | КОРРЕКЦИОННЫЕ ШКОЛЫ | ru |
dc.subject | ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНАЯ РАБОТА | ru |
dc.subject | SOCIALIZATION OF CHILDREN | ru |
dc.subject | EXTRACURRICULAR ACTIVITY | ru |
dc.subject | MODELS OF EXTRACURRICULAR ACTIVITY | ru |
dc.subject | LIFE-WORLD | ru |
dc.subject | OLYGOPHRENOPEDAGOGY | ru |
dc.subject | MULTI-AGE GROUPS | ru |
dc.subject | INTELLECTUAL DISORDERS | ru |
dc.subject | CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISORDERS | ru |
dc.title | Организация внеурочной деятельности детей с выраженными интеллектуальными нарушениями в разновозрастных группах | ru |
dc.title.alternative | Organization of Extracurricular Activities of Children with Severe Intellectual Disabilities in Multi-age Groups | en |
dc.type | Article | en |
local.localtype | Статья | ru |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-03-06.pdf | 598,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.