Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2666
Title: Архитектурные маркеры местности: бренд или визитная карточка?
Other Titles: Architectural markers of the district: brand or business card?
Authors: Кузеванова, Н. С.
Симбирцева, Н. А.
Kuzevanova, N. S.
Simbirtseva, N. A.
Issue Date: 2013
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Кузеванова Н. С. Архитектурные маркеры местности: бренд или визитная карточка? / Н. С. Кузеванова, Н. А. Симбирцева // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2013. — Вып. 7. — С. 104-112.
Abstract: In the article authors differentiate concepts of image, brand and architectural business card of the urbanized space. Architectural markers of the district are considered as carriers and visual sources of historical and cultural information: the external parameters of the building imply concrete cultural and historical meanings.
В статье разграничиваются понятия имиджа, бренда и визитной карточки урбанизированной среды. Рассматривается особенность архитектурных маркеров местности как носителей и визуальных источников информации исторического и культурного характера: как внешние параметры здания отсылают к тем или иным культурно-историческим смыслам.
Keywords: ARCHITECTURE
IMAGE
BRAND
BUSINESS CARD
URBAN SPACE
VISUAL PERCEPTION
АРХИТЕКТУРА
ИМИДЖ
БРЕНД
ВИЗИТНАЯ КАРТОЧКА
ГОРОДСКОЕ ПРОСТРАНСТВО
ВИЗУАЛЬНОЕ ВОСПРИЯТИЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2666
Origin: Лингвокультурология. Вып. 7. — Екатеринбург, 2013.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2013-07-10.pdf198,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.