Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2674
Title: Нарративы в школьных печатных СМИ: анализ публикаций по признакам нарративного текста
Other Titles: Narratives in school newspapers: analysis of the publications
Authors: Упорова, Д. С.
Uporova, D. S.
Issue Date: 2013
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Упорова Д. С. Нарративы в школьных печатных СМИ: анализ публикаций по признакам нарративного текста / Д. С. Упорова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2013. — Вып. 7. — С. 201-208.
Abstract: Education of young people is and has been one of the actual social problems and it is the subject of study of different branches of science today. Narratives are discussed as an effective educational method by scholars nowadays. This article is devoted to the study of the usage of narratives as materials for school press, which is becoming an essential part of modern school pastoral activity.
Воспитание последуюших поколений сегодня, как и всегда, является одной из актуальных проблем общества, которой занимаются разные научные отрасли. В этом аспекте сегодня очень популярны нарративы, рассматриваемые учеными как эффективное воспитательное средство. Данная статья посвящена использованию нарративов в школьных СМИ, которые также сегодня становятся неотъемлимой частью воспитательной работы с детьми в современной школе.
Keywords: NARRATIVES
NARRATOLOGY
SCHOOL PRESS
NARRATION
«THE BRILLIANT SCHEME»
FOCALISATION
НАРРАТИВЫ
НАРРАТОЛОГИЯ
ШКОЛЬНЫЕ СМИ
ПОВЕСТВОВАНИЕ
«БРИЛЛИАНТОВАЯ СХЕМА»
ФОКАЛИЗАЦИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2674
Origin: Лингвокультурология. Вып. 7. — Екатеринбург, 2013.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2013-07-18.pdf219,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.