Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2708
Title: Культурно-исторические основания речевого педагогического интонирования
Other Titles: Cultural and historical bases of verbal pedagogical intoning
Authors: Попов, Л. Н.
Popov, L. N.
Issue Date: 2007
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Попов Л. Н. Культурно-исторические основания речевого педагогического интонирования / Л. Н. Попов // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2007. — Вып. 1. — С. 166-172.
Abstract: Verbal pedagogical intoning of the object by the person as rational, emotional and practically active effort-relation is studied. A short overview of verbal culture in ancient period and the era of Christianity is given. Attention is paid to the development of oratory in Russia. Connection of Rhetoric and Pedagogy is revealed.
Рассматривается речевое педагогическое интонирование объекта личностью как рациональное, эмоциональное и практически-действенное напряжение-отношение. Дается небольшой экскурс – развитие речевой культуры в античный период, в эру христианства. Уделяется внимание развитию красноречия в России. Рассматривается связь риторики и педагогики.
Keywords: VERBAL PEDAGOGICAL INTONING
SOUND COMMUNICATION
HEURISTIC RHETORIC
DIDACTICS
“SOPHROSYNE”
РЕЧЕВОЕ ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ИНТОНИРОВАНИЕ
ЗВУКОВАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ЭВРИСТИЧЕСКАЯ РИТОРИКА
ДИДАКТИКА
«СОФРОСИНЫ»
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2708
Origin: Лингвокультурология. Вып. 1. — Екатеринбург, 2007.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2007-01-15.pdf360,12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.