Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2708
Title: | Культурно-исторические основания речевого педагогического интонирования |
Other Titles: | Cultural and historical bases of verbal pedagogical intoning |
Authors: | Попов, Л. Н. Popov, L. N. |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Попов Л. Н. Культурно-исторические основания речевого педагогического интонирования / Л. Н. Попов // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2007. — Вып. 1. — С. 166-172. |
Abstract: | Verbal pedagogical intoning of the object by the person as rational, emotional and practically active effort-relation is studied. A short overview of verbal culture in ancient period and the era of Christianity is given. Attention is paid to the development of oratory in Russia. Connection of Rhetoric and Pedagogy is revealed. Рассматривается речевое педагогическое интонирование объекта личностью как рациональное, эмоциональное и практически-действенное напряжение-отношение. Дается небольшой экскурс – развитие речевой культуры в античный период, в эру христианства. Уделяется внимание развитию красноречия в России. Рассматривается связь риторики и педагогики. |
Keywords: | VERBAL PEDAGOGICAL INTONING SOUND COMMUNICATION HEURISTIC RHETORIC DIDACTICS “SOPHROSYNE” РЕЧЕВОЕ ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ИНТОНИРОВАНИЕ ЗВУКОВАЯ КОММУНИКАЦИЯ ЭВРИСТИЧЕСКАЯ РИТОРИКА ДИДАКТИКА «СОФРОСИНЫ» |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2708 |
Origin: | Лингвокультурология. Вып. 1. — Екатеринбург, 2007. |
Appears in Collections: | Лингвокультурология |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
licu-2007-01-15.pdf | 360,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.