Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2757
Title: Коммуникативный подход в обучении русскому языку детей-мигрантов
Other Titles: Communicative approach in teaching children-migrants Russian
Authors: Попова, Э. Ю.
Popova, E. Y.
Issue Date: 2008
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Попова Э. Ю. Коммуникативный подход в обучении русскому языку детей-мигрантов / Э. Ю. Попова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2008. — Вып. 2. — С. 178-183.
Abstract: Обучение русскому языку детей-мигрантов призвано сформировать такой уровень владения русским языком, который необходим в жизненно важных ситуациях и послужит основой для развития и совершенствования русской речи. Цель обучения языку определяется принципом коммуникативности. Коммуникативный подход предполагает, что лексика и новые грамматические явления будут вводиться через речевые модели. Предлагается начинать обучение детей-мигрантов с «Азбуки» Л. Толстого, чтобы развить навыки чтения и устной речи.
Teaching children-migrants Russian helps to build such level of knowledge which is necessary in everyday life and will form a basis for development and perfection of abilities to speak Russian. The aim of teaching is determined by the principle of communicativeness. Communicative approach presupposes that lexis and new grammatical forms will be introduced by means of speech models. The author suggests using “Azbuka” by L.Tolstoy to develop reading and speaking skills.
Keywords: КОММУНИКАТИВНОСТЬ
КОММУНИКАТИВНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
РЕЧЕВАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ
УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС
COMMUNICATIVENESS
COMMUNICATIVE COMPETENCE
SPEECH ORIENTATION
TEACHING PROCESS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2757
Origin: Лингвокультурология. Вып. 2. — Екатеринбург, 2008.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2008-02-21.pdf144,21 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.