Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2773
Title: Концепт «учитель» и «ученик» в сознании современных педагогов (образный компонент)
Other Titles: Concepts “teacher” and “pupil” in the minds of present-day teachers (figurative component)
Authors: Кабаченко, Е. Г.
Kabachenko, E. G.
Issue Date: 2009
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Кабаченко Е. Г. Концепт «учитель» и «ученик» в сознании современных педагогов (образный компонент) / Е. Г. Кабаченко // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2009. — Вып. 3. — С. 83-91.
Abstract: В статье слова-понятия «учитель» и «ученик» рассматриваются как метафорические модели. Концепты «учитель» и «ученик» не только создают образ учителя и ученика, но и выражают отношение к предмету речи, дают ему оценку. Авторы исследуют названные концепты с помощью ассоциативного эксперимента.
In the article the words “teacher” and “pupil” are referred to metaphorical models. Concepts “teacher” and “pupil” do not only create the images of teachers and pupils, but also reflect the attitude to the subject of speech, evaluate it. The author analyzes these concepts using associative experiment.
Keywords: КОНЦЕПТ «УЧИТЕЛЬ»
КОНЦЕПТ «УЧЕНИК»
МЕТАФОРА
ОБРАЗНАЯ СОСТАВЛЯЮЩАЯ КОНЦЕПТА
CONCEPT “TEACHER”
CONCEPT “PUPIL”
METAPHOR
FIGURATIVE ELEMENT OF A CONCEPT
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2773
Origin: Лингвокультурология. Вып. 3. — Екатеринбург, 2009.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2009-03-09.pdf161,98 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.