Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2773
Title: | Концепт «учитель» и «ученик» в сознании современных педагогов (образный компонент) |
Other Titles: | Concepts “teacher” and “pupil” in the minds of present-day teachers (figurative component) |
Authors: | Кабаченко, Е. Г. Kabachenko, E. G. |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Кабаченко Е. Г. Концепт «учитель» и «ученик» в сознании современных педагогов (образный компонент) / Е. Г. Кабаченко // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2009. — Вып. 3. — С. 83-91. |
Abstract: | In the article the words “teacher” and “pupil” are referred to metaphorical models. Concepts “teacher” and “pupil” do not only create the images of teachers and pupils, but also reflect the attitude to the subject of speech, evaluate it. The author analyzes these concepts using associative experiment. В статье слова-понятия «учитель» и «ученик» рассматриваются как метафорические модели. Концепты «учитель» и «ученик» не только создают образ учителя и ученика, но и выражают отношение к предмету речи, дают ему оценку. Авторы исследуют названные концепты с помощью ассоциативного эксперимента. |
Keywords: | CONCEPT “TEACHER” CONCEPT “PUPIL” METAPHOR FIGURATIVE ELEMENT OF A CONCEPT КОНЦЕПТ «УЧИТЕЛЬ» КОНЦЕПТ «УЧЕНИК» МЕТАФОРА ОБРАЗНАЯ СОСТАВЛЯЮЩАЯ КОНЦЕПТА |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2773 |
Origin: | Лингвокультурология. Вып. 3. — Екатеринбург, 2009. |
Appears in Collections: | Лингвокультурология |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
licu-2009-03-09.pdf | 161,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.