Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2775
Title: Метафорические модели позиционирования товаров и услуг
Other Titles: Metaphorical models of goods and services positioning
Authors: Квят, А. Г.
Kvyat, A. G.
Issue Date: 2009
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Квят А. Г. Метафорические модели позиционирования товаров и услуг / А. Г. Квят // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2009. — Вып. 3. — С. 96-105.
Abstract: Cognitive discoursive research of the Russian ads revealed a great diversity of metaphorical models of positioning. The author comes to the conclusion that metaphor as lingo-cognitive means adds unique qualities to the goods, stimulates image thinking of the consumer, incorporates all the concept of positioning of the product, helps to reach compression of the meaning of advertising text.
Когнитивно-дискурсивное исследование русскоязычной современной рекламы выявило большое разнообразие метафорических моделей позиционирования. Автор приходит к выводу, что метафора как лингвокогнитивный прием «безболезненно» внедряет товар в мир потребления, помогает придать товару черты уникальности, стимулирует образное мышление потребителя, содержит в свернутом виде всю концепцию позиционирования продукта, позволяет добиться смысловой компрессии рекламного текста.
Keywords: METAPHOR
ADVERTISEMENT
METAPHORICAL MODELS
CONCEPT-SOURCE
CONCEPT-TARGET
МЕТАФОРА
РЕКЛАМА
МЕТАФОРИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ
КОНЦЕПТ-ИСТОЧНИК
КОНЦЕПТ-МИШЕНЬ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2775
Origin: Лингвокультурология. Вып. 3. — Екатеринбург, 2009.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2009-03-11.pdf162,54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.