Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2800
Title: Ключевые элементы развития словесно-логического мышления старшеклассников и студентов
Other Titles: Key elements of verbal-logical thinking development of senior pupils and students
Authors: Чеканова, А. Э.
Chekanova, A. E.
Issue Date: 2010
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Чеканова А. Э. Ключевые элементы развития словесно-логического мышления старшеклассников и студентов / А. Э. Чеканова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2010. — Вып. 4. — С. 154-158.
Abstract: Features of verbal-logical thinking are specified, characteristics which a pupil acquired having passed from empirical to abstract, theoretical level of thinking (ability to single out meaningful and meaningless signs, qualities, relations of the discussed object).
Выделяются черты развитого словесно-логического мышления, характеристики, которыми обладает ученик, перешедший с эмпирического уровня мышления на абстрактный, теоретический (способность выделить существенные и несущественные признаки, свойства, отношения рассматриваемого объекта).
Keywords: VERBAL-LOGICAL THINKING
EDUCATIONAL SYSTEM
TEACHING
THEORETICAL THINKING
CONCEPT
СЛОВЕСНО-ЛОГИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ
ОБУЧЕНИЕ
ТЕОРЕТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
ПОНЯТИЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2800
Origin: Лингвокультурология. Вып. 4. — Екатеринбург, 2010.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2010-04-16.pdf96,84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.