Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2800
Title: | Ключевые элементы развития словесно-логического мышления старшеклассников и студентов |
Other Titles: | Key elements of verbal-logical thinking development of senior pupils and students |
Authors: | Чеканова, А. Э. Chekanova, A. E. |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Чеканова А. Э. Ключевые элементы развития словесно-логического мышления старшеклассников и студентов / А. Э. Чеканова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2010. — Вып. 4. — С. 154-158. |
Abstract: | Features of verbal-logical thinking are specified, characteristics which a pupil acquired having passed from empirical to abstract, theoretical level of thinking (ability to single out meaningful and meaningless signs, qualities, relations of the discussed object). Выделяются черты развитого словесно-логического мышления, характеристики, которыми обладает ученик, перешедший с эмпирического уровня мышления на абстрактный, теоретический (способность выделить существенные и несущественные признаки, свойства, отношения рассматриваемого объекта). |
Keywords: | VERBAL-LOGICAL THINKING EDUCATIONAL SYSTEM TEACHING THEORETICAL THINKING CONCEPT СЛОВЕСНО-ЛОГИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ ОБУЧЕНИЕ ТЕОРЕТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ ПОНЯТИЕ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2800 |
Origin: | Лингвокультурология. Вып. 4. — Екатеринбург, 2010. |
Appears in Collections: | Лингвокультурология |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
licu-2010-04-16.pdf | 96,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.