Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2822
Title: Интертекстуальность в рекламных слоганах романа Пелевина «Generation П»: источники и приемы
Other Titles: Intertextuality in advertising slogans in the novel by Pelevin “Generation P”: sourses and methods
Authors: Гибадуллина, М. А.
Gibadullina, M. A.
Issue Date: 2012
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Гибадуллина М. А. Интертекстуальность в рекламных слоганах романа Пелевина «Generation П»: источники и приемы / М. А. Гибадуллина // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2012. — Вып. 6. — С. 30-37.
Abstract: The subject of the article is methods of intertextuality in advertising slogans in the novel by V. Pelevin “Generation P”. Main sourses of intertextuality are revealed, which belong to different literature epochs, ages and branches. Dominating methods of introduction of intertextuality are described: quotation, allusion, reminiscence.
Предметом исследования стали приемы интертекстуальности в рекламных слоганах романа В. Пелевина «Generation П». Выявлены основные источники интертекстуальности, принадлежащие к разным литературным эпохам, временным эпохам и отраслям. Представлены основные приемы реализации категории интертекстуальности: цитация, аллюзия и реминисценция.
Keywords: INTERTEXTUALITY
ADVERTISING
PELEVIN
QUOTATION
ALLUSION
REMINISCENCE
ИНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТЬ
РЕКЛАМА
ПЕЛЕВИН
ЦИТАТА
АЛЛЮЗИЯ
РЕМИНИСЦЕНЦИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2822
Origin: Лингвокультурология. Вып. 6. — Екатеринбург, 2012.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2012-06-05.pdf232,37 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.