Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/5265
Название: Personality predictors of vandal activity at preschool age
Авторы: Vorobyeva, I.
Kruzhkova, O.
Krivoshchekova, M.
Дата публикации: 2016
Издатель: ELSEVIER SCIENCE BV
Библиографическое описание: Vorobyeva I. Personality predictors of vandal activity at preschool age / I. Vorobyeva, O. Kruzhkova, M. Krivoshchekova // Fifth annual international conference - early childhood care and education. — 2016. — Vol. 233. — P. 302-306.
Аннотация: The article describes the causes of children's vandal activity at preschool age. Among others, one of the most important problems is to reveal children's inability to show pro-social self-realization in conditions of preschool. The results of the study (expert assessment of the behavior of 65 preschoolers aged 4-6 years old who attend kindergarten), define the basic personality predictors of vandal activity, which include focus on high performance, low personal resources and high behavioral activity. The article suggests that through cooperative efforts by parents and educators will create situations of success for preventing vandalism in children. (C) 2016 Published by Elsevier Ltd.
Ключевые слова: PERSONALITY PREDICTORS
VANDAL ACTIVITY
PRESCHOOL AGE
DESTRUCTIVE ACTIVITY
INTERACTION WITH OBJECTS OF MATERIAL ENVIRONMENT
ANTISOCIAL-BEHAVIOR
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/5265
Конференция/семинар: 5th Annual International Conference on Early Childhood Care and Education
Дата конференции/семинара: MAY 12-14, 2016
DOI: 10.1016/j.sbspro.2016.10.136
Располагается в коллекциях:Научные публикации, проиндексированные в Scopus и Web of Science

Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.