Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11730
Title: Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста
Other Titles: Relation of life-resistance with self-assessment and coping strategiesat young people and girls of adolescent age
Authors: Ершова, И. А.
Пермякова, М. Е.
Садкина, Т. М.
Ershova, I. A.
Permyakova, M. E.
Sadkina, T. M.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Ершова И. А. Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста / И. А. Ершова, М. Е. Пермякова, Т. М. Садкина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 133-140.
Abstract: The article analyzes the results of a comparative study of the links of resilience with coping strategies and self-esteem in boys and girls aged 14-16. The sample consisted of 141 people (90 of them were girls, 51 were boys). As a diagnostic tool, the Muddy Test S. Muddy was used (in adaptation D. A. Leontyeva, E. I. Rasskazova); The questionnaire “Methods of coping behavior” (coping test) R. Lazarus and S. Folkman (in the adaptation of L. I. Wasserman); The method of diagnosis of self-assessment of the personality of Dembo - Rubinstein (modified by A. M. Prikhozhan). Hypothesis of the study was the assumption that there are specific features in the links of viability with self-esteem and coping strategies in boys and girls. Both common and specific for boys and girls connections between the studied variables were revealed.
В статье анализируются результаты сравнительного исследования связей жизнестойкости с копинг-стратегиями и самооценкой у юношей и девушек.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ ЛИЧНОСТИ
САМООЦЕНКА ЛИЧНОСТИ
КОПИНГ-СТРАТЕГИИ
СОВЛАДАЮЩЕЕ ПОВЕДЕНИЕ
ЮНОШИ
ДЕВУШКИ
ПОДРОСТКИ
СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
RESILIENCE
SELF-ESTEEM
CLAIMS
COPING STRATEGIES
COPING BEHAVIOR
YOUNG MEN
GIRLS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11730
DOI: 10.26170/po19-04-18
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-04-18.pdf702,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.