Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12572
Title: Риторические лакуны: причины, последствия, предупреждение
Other Titles: Rhetorical Lacunes: Causes, Implications, Warning
Authors: Козлова, Е. А.
Колесникова, О. И.
Kozlova, E. A
Kolesnikova, O. I.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Козлова Е. А. Риторические лакуны: причины, последствия, предупреждение / Е. А. Козлова, О. И. Колесникова // Филологический класс. — 2019. — № 2 (56). — С. 116-125.
Abstract: The article analyzes the current state of rhetoric as an academic discipline and the prospects for its study. Rhetorical skills and skills of the student are one of the significant results of educational achieve­ments. However, in Russia, their formation is hampered by the absence of the majority of native speakers of ideas about the logical, stylistic and ethical laws of public speech. Purpose of article - based on the analysis of works devoted to modern rhetoric, to characterize the state of rhetorical education in modern society and the place of rhetorical (communication) disciplines in the system of school and university education. The causes of the decline of rhetoric, the ways of its development as a factor in the education of a rhetorical person are considered, the problem of speech influence and its study in a higher educational institution is touched upon.
В статье рассматривается современное состояние риторики как учебной дисциплины и перспективы ее изучения.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
КУЛЬТУРА РЕЧИ
РИТОРИКА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РИТОРИКИ
МЕТОДИКА РИТОРИКИ В ШКОЛЕ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
ШКОЛЬНИКИ
МЕТОДИКА РИТОРИКИ В ВУЗЕ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
УЧЕБНЫЕ ДИСЦИПЛИНЫ
СТУДЕНТЫ
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
РИТОРИЧЕСКИЕ КОМПЕТЕНЦИИ
РЕЧЕВОЕ ВОЗДЕЙСТВИЕ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РИТОРИЧЕСКИЕ ЛАКУНЫ
РИТОРИЧЕСКИЕ НАВЫКИ
РИТОРИЧЕСКИЕ УМЕНИЯ
РИТОРИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
RHETORIC
METHODS OF TEACHING RHETORIC
METHODS OF TEACHING RHETORIC AT SCHOOL
METHODS OF TEACHING RHETORIC AT HIGHER SCHOOL
RHETORICAL COMPETENCES
VERBAL IMPACT
VERBAL MANIPULATION
RHETORICAL LACUNAS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12572
DOI: 10.26170/FK19-02-15
WoS: 000489097600015
Origin: Филологический класс. 2019. № 2 (56)
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2019-02-15.pdf275,29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.