Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12615
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бабина, Г. В. | ru |
dc.contributor.author | Трофимова, А. А. | ru |
dc.contributor.author | Babina, G. V. | en |
dc.contributor.author | Trofimova, A. A. | en |
dc.date.accessioned | 2019-08-30T08:59:05Z | - |
dc.date.available | 2019-08-30T08:59:05Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Бабина Г. В. Анализ повествовательной структуры текстов пересказов, создаваемых дошкольниками с общим недоразвитием речи / Г. В. Бабина, А. А. Трофимова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 5-17. | ru |
dc.identifier.issn | 1999-6993 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12615 | - |
dc.description.abstract | The paper analyzes theoretical approaches to the study of narrative texts from linguistic, narratological, and ontolinguistic positions. The scope of research covers the process of creation of a coherent narrative utterance by senior preschoolers with general speech underdevelopment. The aim of the paper consists in the description of the analysis of narrative texts generated by preschool children with general speech underdevelopment. | en |
dc.description.abstract | В статье рассматривается процесс создания связного повествовательного высказывания у старших дошкольников с общим недоразвитием речи. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Специальное образование. 2019. № 2 (54) | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ | ru |
dc.subject | ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ | ru |
dc.subject | НАРУШЕНИЯ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ | ru |
dc.subject | ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ОБЩЕЕ НЕДОРАЗВИТИЕ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ОНР | ru |
dc.subject | ДЕТСКАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | РАЗВИТИЕ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ПЕРЕСКАЗЫ ТЕКСОВ | ru |
dc.subject | ПОВЕСТВОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕКСТЫ | ru |
dc.subject | ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ | ru |
dc.subject | УСТНАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ | ru |
dc.subject | ОНТОЛИНГВИСТИКА | ru |
dc.subject | СВЯЗНАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | СВЯЗНЫЕ ВЫСКАЗЫВАНИЯ | ru |
dc.subject | ПОВЕСТВОВАТЕЛЬНЫЕ ВЫСКАЗЫВАНИЯ | ru |
dc.subject | ТЕКСТОПОРОЖДЕНИЕ | ru |
dc.subject | РЕЧЕВОЙ ОНТОГЕНЕЗ | ru |
dc.subject | РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ | ru |
dc.subject | PRESCHOOL LOGOPEDICS | ru |
dc.subject | PRESCHOOL CHILDREN | ru |
dc.subject | CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS | ru |
dc.subject | SPEECH DISORDERS | ru |
dc.subject | GENERAL SPEECH UNDERDEVELOPMENT | ru |
dc.subject | CHILDREN'S SPEECH | ru |
dc.subject | SPEECH DEVELOPMENT | ru |
dc.subject | RETELLING | ru |
dc.subject | NARRATIVE TEXTS | ru |
dc.title | Анализ повествовательной структуры текстов пересказов, создаваемых дошкольниками с общим недоразвитием речи | ru |
dc.title.alternative | Analysis of the narrative structure of texts retold by preschool children with general speech underdevelopment | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
local.localtype | Статья | ru |
dc.identifier.doi | 10.26170/sp19-02-01 | - |
local.description.firstpage | 5 | - |
local.description.lastpage | 17 | - |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2019-02-01.pdf | 569,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.