Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12615
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБабина, Г. В.ru
dc.contributor.authorТрофимова, А. А.ru
dc.contributor.authorBabina, G. V.en
dc.contributor.authorTrofimova, A. A.en
dc.date.accessioned2019-08-30T08:59:05Z-
dc.date.available2019-08-30T08:59:05Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationБабина Г. В. Анализ повествовательной структуры текстов пересказов, создаваемых дошкольниками с общим недоразвитием речи / Г. В. Бабина, А. А. Трофимова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 5-17.ru
dc.identifier.issn1999-6993-
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/12615-
dc.description.abstractThe paper analyzes theoretical approaches to the study of narrative texts from linguistic, narratological, and ontolinguistic positions. The scope of research covers the process of creation of a coherent narrative utterance by senior preschoolers with general speech underdevelopment. The aim of the paper consists in the description of the analysis of narrative texts generated by preschool children with general speech underdevelopment.en
dc.description.abstractВ статье рассматривается процесс создания связного повествовательного высказывания у старших дошкольников с общим недоразвитием речи.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofСпециальное образование. 2019. № 2 (54)ru
dc.subjectОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКАru
dc.subjectДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫru
dc.subjectДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКАru
dc.subjectСТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИru
dc.subjectНАРУШЕНИЯ РЕЧИru
dc.subjectДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯru
dc.subjectДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИru
dc.subjectОБЩЕЕ НЕДОРАЗВИТИЕ РЕЧИru
dc.subjectОНРru
dc.subjectДЕТСКАЯ РЕЧЬru
dc.subjectРАЗВИТИЕ РЕЧИru
dc.subjectПЕРЕСКАЗЫ ТЕКСОВru
dc.subjectПОВЕСТВОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕКСТЫru
dc.subjectЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯru
dc.subjectУСТНАЯ РЕЧЬru
dc.subjectТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫru
dc.subjectОНТОЛИНГВИСТИКАru
dc.subjectСВЯЗНАЯ РЕЧЬru
dc.subjectСВЯЗНЫЕ ВЫСКАЗЫВАНИЯru
dc.subjectПОВЕСТВОВАТЕЛЬНЫЕ ВЫСКАЗЫВАНИЯru
dc.subjectТЕКСТОПОРОЖДЕНИЕru
dc.subjectРЕЧЕВОЙ ОНТОГЕНЕЗru
dc.subjectРЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬru
dc.subjectPRESCHOOL LOGOPEDICSru
dc.subjectPRESCHOOL CHILDRENru
dc.subjectCHILDREN WITH SPEECH DISORDERSru
dc.subjectSPEECH DISORDERSru
dc.subjectGENERAL SPEECH UNDERDEVELOPMENTru
dc.subjectCHILDREN'S SPEECHru
dc.subjectSPEECH DEVELOPMENTru
dc.subjectRETELLINGru
dc.subjectNARRATIVE TEXTSru
dc.titleАнализ повествовательной структуры текстов пересказов, создаваемых дошкольниками с общим недоразвитием речиru
dc.title.alternativeAnalysis of the narrative structure of texts retold by preschool children with general speech underdevelopmenten
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
local.localtypeСтатьяru
dc.identifier.doi10.26170/sp19-02-01-
local.description.firstpage5-
local.description.lastpage17-
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-02-01.pdf569,61 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.