Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12615
Title: Анализ повествовательной структуры текстов пересказов, создаваемых дошкольниками с общим недоразвитием речи
Other Titles: Analysis of the narrative structure of texts retold by preschool children with general speech underdevelopment
Authors: Бабина, Г. В.
Трофимова, А. А.
Babina, G. V.
Trofimova, A. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Бабина Г. В. Анализ повествовательной структуры текстов пересказов, создаваемых дошкольниками с общим недоразвитием речи / Г. В. Бабина, А. А. Трофимова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 5-17.
Abstract: The paper analyzes theoretical approaches to the study of narrative texts from linguistic, narratological, and ontolinguistic positions. The scope of research covers the process of creation of a coherent narrative utterance by senior preschoolers with general speech underdevelopment. The aim of the paper consists in the description of the analysis of narrative texts generated by preschool children with general speech underdevelopment.
В статье рассматривается процесс создания связного повествовательного высказывания у старших дошкольников с общим недоразвитием речи.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
ОБЩЕЕ НЕДОРАЗВИТИЕ РЕЧИ
ОНР
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ПЕРЕСКАЗЫ ТЕКСОВ
ПОВЕСТВОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕКСТЫ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
УСТНАЯ РЕЧЬ
ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ
ОНТОЛИНГВИСТИКА
СВЯЗНАЯ РЕЧЬ
СВЯЗНЫЕ ВЫСКАЗЫВАНИЯ
ПОВЕСТВОВАТЕЛЬНЫЕ ВЫСКАЗЫВАНИЯ
ТЕКСТОПОРОЖДЕНИЕ
РЕЧЕВОЙ ОНТОГЕНЕЗ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
PRESCHOOL LOGOPEDICS
PRESCHOOL CHILDREN
CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS
SPEECH DISORDERS
GENERAL SPEECH UNDERDEVELOPMENT
CHILDREN'S SPEECH
SPEECH DEVELOPMENT
RETELLING
NARRATIVE TEXTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12615
DOI: 10.26170/sp19-02-01
Origin: Специальное образование. 2019. № 2 (54)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-02-01.pdf569,61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.