Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12616
Title: | Организация и содержание диагностики познавательного развития детей младшего дошкольного возраста с отклонениями здоровья |
Other Titles: | Organization and content of the diagnostics of cognitive development of junior preschool children with disabilities |
Authors: | Лазуренко, С. Б. Афонина, М. С. Павлова, Н. Н. Lazurenko, S. B. Afonina, M. S. Pavlova, N. N. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Лазуренко С. Б. Организация и содержание диагностики познавательного развития детей младшего дошкольного возраста с отклонениями здоровья / С. Б. Лазуренко, М. С. Афонина, Н. Н. Павлова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 108-127. |
Abstract: | The article deals with the algorithm and rules of organization of psycho-pedagogical examination of junior preschool children with disabilities on their entering a preschool education institution. The article describes a complex of diagnostic methods and the procedure of procession of results of psycho-pedagogical diagnostics. It contains important diagnostic criteria of assessment of cognitive development and the most significant tasks which can be used to select the variant of the educational program most suitable for the child. The psychological achievements of 36-40-month-old children with disabilities of various etiologies are presented in detail. В статье представлена психолого-педагогическая диагностика младших дошкольников с особенностями здоровья при поступлении в дошкольную образовательную организацию. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ПОЗНАВАТЕЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ МЛАДШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ГОТОВНОСТЬ ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ ОВЗ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПЕДАГОГИ-ПСИХОЛОГИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОБСЛЕДОВАНИЯ ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ МАРШРУТЫ COGNITIVE DEVELOPMENT JUNIOR PRESCHOOL CHILDREN EDUCATIONAL ROUTES PSYCHOLOGICAL PREPAREDNESS PRESCHOOL EDUCATION INSTITUTIONS PSYCHO-PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS DIAGNOSTICS OF PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT CHILDREN WITH DISABILITIES DISABILITIES SEND |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12616 |
DOI: | 10.26170/sp19-02-10 |
Origin: | Специальное образование. 2019. № 2 (54) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2019-02-10.pdf | 661,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.