Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12618
Title: | Концепция оптимальности в изучении раннего развития младенцев |
Other Titles: | Conception of optimality in studying early development of infants |
Authors: | Пальчик, А. Б. Баюнчикова, Д. С. Pal'chik, A. B. Bayunchikova, D. S. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Пальчик А. Б. Концепция оптимальности в изучении раннего развития младенцев / А. Б. Пальчик, Д. С. Баюнчикова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 146-159. |
Abstract: | В статье представлены основные взгляды на развитие младенца. Показаны принципиальные различия в подходах к побудительным мотивам развития - эндогенным и экзогенным. The study analyzes the main views on infant development and shows conceptual differences of various approaches to development motivation - endogenous and exogenous. The variety of views on the nature of child development quite naturally leads to conflicting attitudes to adequate development indicators and the data about developmental disorders incidence. It is possible to smooth over these differences with developmental neurology principles - standardization and optimality. |
Keywords: | ПСИХОЛОГИЯ ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ МЛАДЕНЦЫ РАННИЙ ВОЗРАСТ РАННЕЕ РАЗВИТИЕ ДЕТЕЙ ПОБУДИТЕЛЬНЫЕ МОТИВЫ ЭНДОГЕННЫЕ КОНЦЕПЦИИ ЭКЗОГЕННЫЕ КОНЦЕПЦИИ НАРУШЕНИЯ РАЗВИТИЯ ДЕТЕЙ ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РАЗВИТИЯ ДЕТИ ГРУДНОГО ВОЗРАСТА ГРУДНОЙ ВОЗРАСТ НОВОРОЖДЕННЫЕ МЕДИЦИНСКИЕ ОБСЛЕДОВАНИЯ МЕТОДЫ ОБСЛЕДОВАНИЯ НЕВРОЛОГИЯ РАННИЙ ОНТОГЕНЕЗ НЕВРОЛОГИЧЕСКИЙ СТАТУС ПСИХИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ ДЕТЕЙ EARLY DEVELOPMENT INFANTS ASSESSMENT OF DEVELOPMENT CONCEPTION OF OPTIMALITY ПСИХОМОТОРНОЕ РАЗВИТИЕ ПСИХОМОТОРИКА |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12618 |
DOI: | 10.26170/sp19-02-12 |
Origin: | Специальное образование. 2019. № 2 (54) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2019-02-12.pdf | 507,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.