Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12622
Title: Урок речевой практики в школе, реализующей адаптированные основные общеобразовательные программы для обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями)
Other Titles: Lesson of speaking practice at a school realizing adapted basic general education programs for children with intellectual diasabilities
Authors: Коробкова, О. Ф.
Korobkova, O. F.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Коробкова О. Ф. Урок речевой практики в школе, реализующей адаптированные основные общеобразовательные программы для обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями) / О. Ф. Коробкова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 52-64.
Abstract: В статье приводятся методические рекомендации к построению уроков речевой практики в соответствии с требованиями ФГОС для обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями).
The article presents guidelines in the methods of designing lessons of speaking practice in accordance with the requirements of the FSES for children with intellectual disabilities. The topic is urgent due to the absence of the corresponding requirements in the literature in methods, because now, testing of the FSES for persons with intellectual disabilities and designing its academic and methodological support are carried out simultaneously. The article describes the following kinds of speaking practice lessons: the lesson of learning new material (the aim of the lesson - formation of elementary ideas about the patterns of verbal behavior in a new speech situation and formation of practical speech skills of their usage), the lesson of revision and consolidation, the combined lesson, and the final generalization lesson.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
УРОКИ РЕЧЕВОЙ ПРАКТИКИ
ВИДЫ УРОКОВ
СТРУКТУРА УРОКОВ
ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА
УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
НАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТА
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
КОММУНИКАТИВНЫЙ ПОДХОД
ФГОС
ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
РЕЧЕВАЯ ПРАКТИКА
АДАПТИРОВАННЫЕ ОСНОВНЫЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
РЕЧЕВЫЕ СИТУАЦИИ
УСТНАЯ РЕЧЬ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
РУССКИЙ ЯЗЫК
НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ РУССКОМУ ЯЗЫКУ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ
УЧИТЕЛЯ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ
РЕКОМЕНДАЦИИ УЧИТЕЛЯМ
РЕЧЕВОЕ ПОВЕДЕНИЕ
РЕЧЕВЫЕ УМЕНИЯ
РЕЧЕВОЕ ОБЩЕНИЕ
LESSONS OF SPEAKING PRACTICE
KINDS OF LESSONS; LESSON STRUCTURE
LESSON STRUCTURE
OLYGOPHRENOPEDAGOGY
CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
INTELLECTUAL DISABILITY
DISORDERS OF INTELLECT
INTELLECTUAL DISORDERS
SPEECH DEVELOPMENT
SPEECH
COMMUNICATIVE APPROACH
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12622
DOI: 10.26170/sp19-02-05
Origin: Специальное образование. 2019. № 2 (54)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-02-05.pdf489,8 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.