Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12624
Title: Состояние когнитивных операций грамматикализации у детей с ограниченными возможностями здоровья
Other Titles: Condition of cognitive operations of grammaticalization in chldren with special educational needs
Authors: Пивненко, В. В.
Pivnenko, V. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Пивненко В. В. Состояние когнитивных операций грамматикализации у детей с ограниченными возможностями здоровья / В. В. Пивненко // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 74-82.
Abstract: В данной статье представлены результаты исследования состояния когнитивных операций грамматикализации у детей младшего школьного возраста с ОВЗ.
The article presents the results of a study of the state of cognitive operations of grammaticalization in primary school children with special educational needs of various nosological groups. The basic terms in the study are “cognitive operations”, “cognitive operations of grammaticalization”, “gram­mati­ca­lization”, “semantization”, “verbalization”, and “grammatical structure of speech”. The term "grammati­calization" is considered from the point of view of linguistics, psycholinguistics and logopedics in domestic and foreign literature.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЯЖЕЛЫЕ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ТНР
ЛОГОПЕДИЯ
КОГНИТИВНЫЕ ОПЕРАЦИИ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ГРАММАТИЧЕСКИЙ СТРОЙ РЕЧИ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
УСТНАЯ РЕЧЬ
МЕХАНИЗМЫ РЕЧИ
ГРАММАТИКАЛИЗАЦИЯ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ЗАДЕРЖКА ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ
ЗПР
ДЕТИ С ЗАДЕРЖКОЙ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ
ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ
ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
ОВЗ
ПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТ
ПСИХОЛИНГВИСТИКА
СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ
SEVERE SPEECH DISORDERS
(SSD
DISORDERS OF PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT
DPD
INTELLECTUAL DISABILITY
CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
SEND
GRAMMATICALIZATION
GRAMMATICAL STRUCTURE OF SPEECH
CHILDREN'S SPEECH
SPEECH DEVELOPMENT
LOGO­PEDICS; PSYCHOLINGUISTICS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12624
DOI: 10.26170/sp19-02-07
Origin: Специальное образование. 2019. № 2 (54)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-02-07.pdf472,31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.