Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12625
Title: | Формирование навыков читательской деятельности у обучающихся старшего дошкольного возраста с дизартрией и нарушением зрительного анализатора |
Other Titles: | Formation of reading skills in senior preschool children with dysarthria and visual analyzer disorders |
Authors: | Пьянкова, А. В. Филатова, И. А. P'yankova, A. V. Filatova, I. A. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Пьянкова А. В. Формирование навыков читательской деятельности у обучающихся старшего дошкольного возраста с дизартрией и нарушением зрительного анализатора / А. В. Пьянкова, И. А. Филатова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 83-94. |
Abstract: | The article presents the results of a study of reading skills of senior preschool children with dysarthria and visual analyzer disorders. The reading activity is interpreted as a purposeful process of interaction between the reader and the book the achievement of which results in the formation of reading independence. Based on the given research, it is shown that the structure of reading activity includes a sequence of operations: motivation, choice of material for reading, the process of reading proper, and reflection on what has been read. В статье представлены результаты работы по изучению навыков чтения у обучающихся подготовительной группы с дизартрией и нарушением зрительного анализатора. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА НАВЫКИ ЧТЕНИЯ ЧИТАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ДЕТСКОЕ ЧТЕНИЕ ЧТЕНИЕ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЕ ГРУППЫ ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ ДИЗАРТРИЯ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ НАРУШЕНИЯ ЗРИТЕЛЬНОГО АНАЛИЗАТОРА ЭТАПЫ ЧТЕНИЯ ЗРИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗАТОР ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ РАЗВИТИЕ РЕЧИ ДЕТСКАЯ РЕЧЬ ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА READING SKILLS READING CHILDREN'S READING PRESCHOOL LOGOPEDICS SENIOR PRESCHOOL CHILDREN DYSARTHRIA CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS VISUAL ANALYZER DISORDERS STAGES OF READING |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12625 |
DOI: | 10.26170/sp19-02-08 |
Origin: | Специальное образование. 2019. № 2 (54) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2019-02-08.pdf | 491,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.