Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12625
Title: Формирование навыков читательской деятельности у обучающихся старшего дошкольного возраста с дизартрией и нарушением зрительного анализатора
Other Titles: Formation of reading skills in senior preschool children with dysarthria and visual analyzer disorders
Authors: Пьянкова, А. В.
Филатова, И. А.
P'yankova, A. V.
Filatova, I. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Пьянкова А. В. Формирование навыков читательской деятельности у обучающихся старшего дошкольного возраста с дизартрией и нарушением зрительного анализатора / А. В. Пьянкова, И. А. Филатова // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 83-94.
Abstract: The article presents the results of a study of reading skills of senior preschool children with dysarthria and visual analyzer disorders. The reading activity is interpreted as a purposeful process of interaction between the reader and the book the achievement of which results in the formation of reading independence. Based on the given research, it is shown that the structure of reading activity includes a sequence of operations: motivation, choice of material for reading, the process of reading proper, and reflection on what has been read.
В статье представлены результаты работы по изучению навыков чтения у обучающихся подготовительной группы с дизартрией и нарушением зрительного анализатора.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
НАВЫКИ ЧТЕНИЯ
ЧИТАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ДЕТСКОЕ ЧТЕНИЕ
ЧТЕНИЕ ДЕТЕЙ
ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ
СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ
ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЕ ГРУППЫ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ
ДИЗАРТРИЯ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
НАРУШЕНИЯ ЗРИТЕЛЬНОГО АНАЛИЗАТОРА
ЭТАПЫ ЧТЕНИЯ
ЗРИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗАТОР
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА
READING SKILLS
READING
CHILDREN'S READING
PRESCHOOL LOGO­PEDICS
SENIOR PRESCHOOL CHILDREN
DYSARTHRIA
CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS
VISUAL ANALYZER DISORDERS
STAGES OF READING
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12625
DOI: 10.26170/sp19-02-08
Origin: Специальное образование. 2019. № 2 (54)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-02-08.pdf491,19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.