Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12629
Title: Обучение короткому рассказу с помощью стратегий критического мышления как фактор повышения мотивации студентов к изучению иностранных языков
Other Titles: Teaching short story through critical thinking strategies as a factor of increasing students' motivation to learning foreign languages
Authors: Походзей, Г. В.
Гузикова, В. В.
Pokhodzey, G. V.
Guzikova, V. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Походзей Г. В. Обучение короткому рассказу с помощью стратегий критического мышления как фактор повышения мотивации студентов к изучению иностранных языков / Г. В. Походзей, В. В. Гузикова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 69-75.
Abstract: The article is devoted to the advantages of teaching a short story in a foreign language class. A number of ways of interpreting critical thinking by various foreign researchers from the epoch of Socrates to the present time are considered. In addition, the paper reveals the effectiveness of critical thinking (CT) strategies in teaching English literature in general, and short stories in particular. Students learn the skills of effective interaction, active listening, and the ability to feedback in the process of communicative activity. In this context, the expression of a critical creative thought based on the information read or listened to is an integral component of the communicative activity of learners.
Статья посвящена преимуществам обучения короткому рассказу на занятиях по иностранному языку. Рассматривается ряд способов интерпретации критического мышления различными зарубежными исследователями со времен Сократа до настоящего времени.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
КРИТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
КОММУНИКАТИВНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
КОГНИТИВНЫЕ НАВЫКИ
МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
КРАТКИЕ ИСТОРИИ
КОРОТКИЕ РАССКАЗЫ
СТУДЕНТЫ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
CRITICAL THINKING
ENGLISH
COMMUNICATIVE ACTIVITY
INTERACTIVE METHODS
COGNITIVE SKILLS
INTERCULTURAL COMPETENCE
BRIEF STORIES
SHORT STORIES
STUDENTS
ENGLISH LANGUAGE TEACHING METHODS
METHODOLOGY OF ENGLISH IN HIGH SCHOOL
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12629
DOI: 10.26170/po19-05-10
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-05-10.pdf698,73 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.