Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12632
Title: Связь тревожности и мотивации к обучению у студентов
Other Titles: The relationship of anxiety and motivation to learn from students
Authors: Заусенко, И. В.
Озерова, Е. В.
Zausenko, I. V.
Ozerova, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Заусенко И. В. Связь тревожности и мотивации к обучению у студентов / И. В. Заусенко, Е. В. Озерова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 90-96.
Abstract: The article presents the results of an empirical study of the connection between learning motivation and students' personal and situational anxiety. In recent years, the problem of motivation to learn from high school students has become particularly relevant. The gap between the content of training and the demand for certain professional skills, training in one area while professional activity in another profession, high competition in finding a job at the same time affect the psychological state of students, psychological instability, increased anxiety.
В статье представлены результаты эмпирического исследования связи мотивации обучения с личностной и ситуативной тревожностью у студентов.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ
СТУДЕНТЫ
ЛИЧНОСТНАЯ ТРЕВОЖНОСТЬ
СИТУАТИВНАЯ ТРЕВОЖНОСТЬ
УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ
ПСИХОЛОГИЯ СТУДЕНТОВ
ПСИХОЛОГИЯ ОБУЧЕНИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЕ СОСТОЯНИЯ
STUDENTS
PERSONAL ANXIETY
SITUATIONAL ANXIETY
LEARNING MOTIVATION
STUDENT PSYCHOLOGY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12632
DOI: 10.26170/po19-05-13
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-05-13.pdf745,8 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.