Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12632
Title: | Связь тревожности и мотивации к обучению у студентов |
Other Titles: | The relationship of anxiety and motivation to learn from students |
Authors: | Заусенко, И. В. Озерова, Е. В. Zausenko, I. V. Ozerova, E. V. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Заусенко И. В. Связь тревожности и мотивации к обучению у студентов / И. В. Заусенко, Е. В. Озерова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 90-96. |
Abstract: | The article presents the results of an empirical study of the connection between learning motivation and students' personal and situational anxiety. In recent years, the problem of motivation to learn from high school students has become particularly relevant. The gap between the content of training and the demand for certain professional skills, training in one area while professional activity in another profession, high competition in finding a job at the same time affect the psychological state of students, psychological instability, increased anxiety. В статье представлены результаты эмпирического исследования связи мотивации обучения с личностной и ситуативной тревожностью у студентов. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ СТУДЕНТЫ ЛИЧНОСТНАЯ ТРЕВОЖНОСТЬ СИТУАТИВНАЯ ТРЕВОЖНОСТЬ УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ ПСИХОЛОГИЯ СТУДЕНТОВ ПСИХОЛОГИЯ ОБУЧЕНИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭМОЦИОНАЛЬНЫЕ СОСТОЯНИЯ STUDENTS PERSONAL ANXIETY SITUATIONAL ANXIETY LEARNING MOTIVATION STUDENT PSYCHOLOGY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12632 |
DOI: | 10.26170/po19-05-13 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 5 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-05-13.pdf | 745,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.