Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12637
Title: Принцип интеграции в приобщении младших школьников к оперному творчеству
Other Titles: The principle of integration in the join of younger schoolers to opera creativity
Authors: Русских, И. Р.
Russkikh, I. R.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Русских И. Р. Принцип интеграции в приобщении младших школьников к оперному творчеству / И. Р. Русских // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 124-129.
Abstract: Одной из задач современного образования является приобщение к различным видам классического искусства, в том числе и к оперному творчеству. Реализуя эту задачу, педагоги используют различные подходы, одним из которых является интегративный подход. В статье рассматривается один из принципов приобщения к оперному творчеству младших школьников в условиях работы детских школ искусств - интеграции.
One of the tasks of modern education is the introduction to various types of classical art, including Opera. Implementing this task, teachers use different approaches, one of which is an integrative approach. The article considers one of the principles of introduction to the Opera creativity of younger pupils in the conditions of work of children's art schools - integration. Based on the considered positions of various authors, the types of integration in the introduction of younger pupils to Opera creativity in the process of musical education were identified, which were implemented in the children's school of arts №1 of Berezovsky, Sverdlovsk region.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
ОПЕРНОЕ ТВОРЧЕСТВО
ОПЕРНОЕ ИСКУССТВО
ЭСТЕТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
МУЗЫКАЛЬНОЕ ВОСПИТАНИЕ
МУЗЫКАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ДЕТСКИЕ ШКОЛЫ ИСКУССТВ
УЧРЕЖДЕНИЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНТЕГРАТИВНЫЙ ПОДХОД
OPERATIC CREATIVITY
OPERA ART
AESTHETIC EDUCATION
MUSICAL EDUCATION
MUSICAL DEVELOPMENT
YOUNGER STUDENTS
CHILDREN'S ART SCHOOLS
INSTITUTIONS OF ADDITIONAL EDUCATION
ADDITIONAL EDUCATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12637
DOI: 10.26170/po19-05-18
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-05-18.pdf675,27 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.