Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12639
Title: Формирование ценностного отношения к учению у младших школьников: аспекты теории и практики
Other Titles: Formation of value relations to doctrine in younger schoolboys: aspects of theory and practice
Authors: Коротаева, Е. В.
Дылдина, Д. В.
Korotayeva, E. V.
Dyldina, D. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Коротаева Е. В. Формирование ценностного отношения к учению у младших школьников: аспекты теории и практики / Е. В. Коротаева, Д. В. Дылдина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 23-28.
Abstract: В статье рассматриваются теоретические и практико-ориентированные аспекты проблемы формировании у младших школьников ценностного отношения к учебной деятельности.
The article discusses the theoretical and practice-oriented aspects of the problem of the formation of a value attitude to educational activities among younger students. The methodology of axiological approach is reviewed, within which education is considered as a terminal and at the same time instrumental value. Such a broad definition of the role of education is due to the sociocultural environment in which the attitude to “lifelong learning” dominates. Awareness of the need for continuous learning, a positive attitude toward education is necessary to begin “from childhood”, i.e. at the level of primary.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ЦЕННОСТНОЕ ОТНОШЕНИЕ
МЛАДШИЙ ШКОЛЬНИК
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ФГОС
ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
VALUE RELATION
JUNIOR SCHOOLBOY
PRIMARY SCHOOL
LEARNING ACTIVITIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12639
DOI: 10.26170/po19-05-03
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-05-03.pdf810,18 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.