Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12639
Title: | Формирование ценностного отношения к учению у младших школьников: аспекты теории и практики |
Other Titles: | Formation of value relations to doctrine in younger schoolboys: aspects of theory and practice |
Authors: | Коротаева, Е. В. Дылдина, Д. В. Korotayeva, E. V. Dyldina, D. V. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Коротаева Е. В. Формирование ценностного отношения к учению у младших школьников: аспекты теории и практики / Е. В. Коротаева, Д. В. Дылдина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 23-28. |
Abstract: | The article discusses the theoretical and practice-oriented aspects of the problem of the formation of a value attitude to educational activities among younger students. The methodology of axiological approach is reviewed, within which education is considered as a terminal and at the same time instrumental value. Such a broad definition of the role of education is due to the sociocultural environment in which the attitude to “lifelong learning” dominates. Awareness of the need for continuous learning, a positive attitude toward education is necessary to begin “from childhood”, i.e. at the level of primary. В статье рассматриваются теоретические и практико-ориентированные аспекты проблемы формировании у младших школьников ценностного отношения к учебной деятельности. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ЦЕННОСТНОЕ ОТНОШЕНИЕ МЛАДШИЙ ШКОЛЬНИК НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ФГОС ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ VALUE RELATION JUNIOR SCHOOLBOY PRIMARY SCHOOL LEARNING ACTIVITIES |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12639 |
DOI: | 10.26170/po19-05-03 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 5 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-05-03.pdf | 810,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.