Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12640
Title: Характеристика основных компонентов художественно-эстетической среды школы
Other Titles: Characteristics of the main components of artistic and aesthetic environment of the school
Authors: Куприна, Н. Г.
Вадас, С. В.
Kuprina, N. G.
Vadas, S. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Куприна Н. Г. Характеристика основных компонентов художественно-эстетической среды школы / Н. Г. Куприна, С. В. Вадас // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 29-35.
Abstract: The article presents the structure and content of the artistic and aesthetic environment of the school. Artistic and aesthetic environment - a concept that is in the stage of registration in a complex multi-level definition. In modern researches its types, components, elements, possibilities of influence on various spheres of human activity are studied. The purpose of the article is to reveal the pedagogical potential of the artistic and aesthetic environment of the school in the development of the student's personality.
В статье дается характеристика структуре и содержанию художественно-эстетической среды школы.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
ХУДОЖЕСТВЕННО-ЭСТЕТИЧЕСКАЯ СРЕДА
ЭСТЕТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
ЭСТЕТИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ
ШКОЛЬНИКИ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
РАЗВИТИЕ ЛИЧНОСТИ
СРЕДОВОЙ ПОДХОД
ПРЕДМЕТНО-ПРОСТРАНСТВЕННЫЕ КОМПОНЕНТЫ
ЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВЫЕ КОМПОНЕНТЫ
ARTISTIC ENVIRONMENT
AESTHETIC ENVIRONMENT
AESTHETIC EDUCATION
AESTHETIC DEVELOPMENT
STUDENTS
GENERAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
PERSONAL DEVELOPMENT
ENVIRONMENTAL APPROACH
OBJECT-SPATIAL COMPONENTS
VALUE-SEMANTIC COMPONENTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12640
DOI: 10.26170/po19-05-04
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-05-04.pdf566,45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.