Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12656
Title: Исследования дискурса российской социальной рекламы в Китае
Other Titles: Studies of the Russian Public Service Advertising Discourse in China
Authors: Чэнь Вэй
Chen Wei
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Чэнь Вэй. Исследования дискурса российской социальной рекламы в Китае / Чэнь Вэй // Политическая лингвистика. — 2019. — № 4 (76). — С. 165-171.
Abstract: The paper presents a review of the Chinese studies of the Russian public service advertizing. Chinese re-searchers believe that being a reflection of the national spirit, public service advertising is an inherent attribute of a civilized society and a most important tool of value formation in mass consciousness. Investigation of public service advertizing al-lows diagnosing social problems causing anxiety in a certain region or country. Analysis of public service advertising is a comprehensive research area lying at the borderline between such disciplines as advertising and media studies, psychology, sociology, and linguistics.
В данной статье рассмотрены специфика, типы и функции социальной рекламы.
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ЛИНГВИСТИКА ТЕКСТА
РОССИЯ
КНР
КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА
КИТАЙ
СОЦИАЛЬНАЯ РЕКЛАМА
КОММЕРЧЕСКАЯ РЕКЛАМА
ЯЗЫК РЕКЛАМЫ
РЕКЛАМНЫЕ ТЕКСТЫ
РЕКЛАМНЫЙ ДИСКУРС
КИТАЙСКАЯ РУСИСТИКА
ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ДИСКУРС-АНАЛИЗ
ИСТОРИЯ СОЦИАЛЬНОЙ РЕКЛАМЫ
ФУНКЦИИ СОЦИАЛЬНОЙ РЕКЛАМЫ
ТИПЫ СОЦИАЛЬНОЙ РЕКЛАМЫ
ИНСТИТУЦИОНАЛЬНЫЙ ДИСКУРС
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА
СТИЛИСТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА
РУССКИЙ ЯЗЫК
КИТАЙСКИЙ ЯЗЫК
PUBLIC SERVICE ADVERTIZING
ADVERTISING DISCOURSE
ADVERTISING TEXTS
RUSSIAN STUDIES IN CHINA
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12656
DOI: 10.26170/pl19-04-19
Origin: Политическая лингвистика. 2019. № 4 (76)
Appears in Collections:Политическая лингвистика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
plin-2019-04-19.pdf761,11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.