Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12676
Title: Эмоционально-волевая готовность как интегративный компонент готовности детей к школьному обучению
Other Titles: Emotional-volitional readiness as integrative componentof readiness children to school training
Authors: Гараева, Е. В.
Garaeva, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Гараева Е. В. Эмоционально-волевая готовность как интегративный компонент готовности детей к школьному обучению / Е. В. Гараева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 6. — С. 125-130.
Abstract: In article characteristic of emotional-volitional readiness of children as integrative component of school readiness is given; the rating scale allowing to determine the level of its formation is offered. Readiness for school represents the complete system of the interconnected qualities of the children's personality. On the basis of the analysis of scientific works of leading experts in the field of training of children for school training (L. I. Bozovic, L. S. Vygotsky, A. I. Zaporozhets, N. A. Tsyrkun, D. B. Elkonin, etc.) the following interconnected components of school readiness are allocated: physiological, intellectual, speech, communicative, motivational, social, personal, emotional andvolitional.
В статье дается характеристика эмоционально-волевой готовности детей как интегративного компонента школьной готовности; предлагается оценочная шкала, позволяющая определить уровень ее сформированности.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ГОТОВНОСТЬ ДОШКОЛЬНИКОВ К ШКОЛЕ
СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ
ПОДГОТОВКА К ШКОЛЕ
ЭМОЦИОНАЛЬНО-ВОЛЕВАЯ ГОТОВНОСТЬ
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ
ГОТОВНОСТЬ К ОБУЧЕНИЮ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ДОШКОЛЬНИКОВ
PRESCHOOLERS' READINESS FOR SCHOOL
OLDER PRESCHOOLERS
PREPARATION FOR SCHOOL
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ГОТОВНОСТЬ
EMOTIONAL READINESS
VOLITIONAL READINESS
PSYCHOLOGICAL DIAGNOSIS
DIAGNOSTIC METHODS
DIAGNOSTIC TOOLS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12676
DOI: 10.26170/po19-06-17
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 6
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-06-17.pdf501,11 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.