Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12681
Title: Роль жизнеспособности в преодолении трудных жизненных ситуаций у будущих педагогов физической культуры
Other Titles: Role of resilience resilience in overcoming difficult life situationsin future teachers of physical culture
Authors: Шерешкова, Е. А.
Волгуснова, Е. А.
Спицына, О. А.
Shereshkova, E. A.
Volgusnova, E. A.
Spitsyna, O. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Шерешкова Е. А. Роль жизнеспособности в преодолении трудных жизненных ситуаций у будущих педагогов физической культуры / Е. А. Шерешкова, Е. А. Волгуснова, О. А. Спицына // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 6. — С. 151-160.
Abstract: The study reveals the role of resilience in overcoming difficult situations among students of different sexes. The purpose of the study is to identify gender differences in the relationship of resilience and ways to resolve difficult situations.
Статья посвящена проблеме жизнеспособности будущих педагогов физической культуры. Авторами рассматривается роль жизнеспособности будущих педагогов физической культуры в преодолении трудных ситуаций. Цель исследования - выявить половые различия взаимосвязи жизнеспособности и способов разрешения трудных жизненных ситуаций.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ
ПСИХОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ
ТРУДНЫЕ ЖИЗНЕННЫЕ СИТУАЦИИ
СТУДЕНТЫ-ПЕДАГОГИ
КОНСТРУКТИВНЫЕ СПОСОБЫ ПРЕОДОЛЕНИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ
ЖИЗНЕСПОСОБНОСТЬ ЛИЧНОСТИ
ПСИХОЛОГИЯ СТУДЕНТОВ
ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ
УЧИТЕЛЯ ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ
ПОЛОВЫЕ РАЗЛИЧИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
DIFFICULT LIFE SITUATIONS
CONSTRUCTIVE WAYS TO OVERCOME
PERSONALITY VITALITY
TRAINING FUTURE TEACHERS
STUDENTS
TEACHERS OF PHYSICAL CULTURE
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12681
DOI: 10.26170/po19-06-21
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 6
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-06-21.pdf552,38 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.