Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12778
Title: Повышение уровня гражданственности как цель образовательного процесса в вузе
Other Titles: Increasing the level of citizenshipas a purpose of an educational process at the university
Authors: Горб, В. Г.
Gorb, V. G.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Горб В. Г. Повышение уровня гражданственности как цель образовательного процесса в вузе / В. Г. Горб // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 7. — С. 13-21.
Abstract: The article deals with the problem of insufficient theoretical and scientific-methodological validity of activities for the development of citizenship in university students. An educational interpretation of the concept of «citizenship» is proposed for its resolution.Within the framework of the system-activity approach, the general methodological hierarchy of educational goals of professional training at the University is substantiated and a technological model of educational goals for the development of citizenship in students is developed.
В статье рассмотрена проблема недостаточной теоретической и научно-методологической обоснованности деятельности по развитию гражданственности у обучающихся высших учебных заведений.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
ГРАЖДАНСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
ГРАЖДАНСТВЕННОСТЬ
ЛИЧНОСТНЫЕ КАЧЕСТВА
СОЦИАЛЬНЫЕ КАЧЕСТВА
ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
СТУДЕНТЫ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
CIVIC EDUCATION
CITIZENSHIP
PERSONAL QUALITIES
SOCIAL QUALITIES
TECHNOLOGICAL MODELS
EDUCATIONAL PROCESS
STUDENTS
HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12778
DOI: 10.26170/po19-07-02
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 7
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-07-02.pdf685,75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.