Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12786
Title: | Музыкальная игра как средство развития эмоционально-волевой саморегуляции младших школьников в хоровой деятельности |
Other Titles: | Music game as a means of development of emotionaland volitional self-regulationof younger schoolchildren in cholor activities |
Authors: | Малахова, О. А. Тагильцева, Н. Г. Malakhova, O. A. Таgiltseva, N. G. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Малахова О. А. Музыкальная игра как средство развития эмоционально-волевой саморегуляции младших школьников в хоровой деятельности / О. А. Малахова, Н. Г. Тагильцева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 7. — С. 44-50. |
Abstract: | A sufficient level of development of emotional-volitional self-regulation is the guarantor of high-quality performance of a musical work, elimination of stage excitement, and a conscious analysis of each concert performance. The purpose of this article is to present a set of musical games that contribute to the development of emotional-volitional self-regulation of elementary schoolchildren in the process of choral classes in an institution of additional musical education. Целью данной статьи является представление комплекса музыкальных игр, способствующих развитию эмоционально-волевой саморегуляции младших школьников в процессе хоровых занятий в учреждении дополнительного музыкального образования. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ МУЗЫКАЛЬНЫЕ ИГРЫ ЭМОЦИОНАЛЬНО-ВОЛЕВАЯ САМОРЕГУЛЯЦИЯ МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ ХОРОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ХОРОВАЯ ТЕАТРАЛИЗАЦИЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ХОРОВОЕ ПЕНИЕ УЧРЕЖДЕНИЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ДЕТСКИЕ МУЗЫКАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДЕТСКОЕ ТВОРЧЕСТВО МУЗЫКАЛЬНОЕ ТВОРЧЕСТВО ИГРОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ MUSIC GAMES EMOTIONAL-VOLITIONAL SELF-REGULATION CHORAL ACTIVITY CHORAL DRAMATIZATION PRIMARY SCHOOLCHILDREN ADDITIONAL EDUCATION ART LESSONS CHORAL SINGING |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12786 |
DOI: | 10.26170/po19-07-06 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 7 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-07-06.pdf | 503,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.