Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12796
Title: | Проблема нарушений письма и чтения у детей: данные всероссийского опроса |
Other Titles: | The problem of disorders of spelling and reading in children: data of the all-russian poll |
Authors: | Величенкова, О. А. Ахутина, Т. В. Русецкая, М. Н. Гусарова, З. В. Velichenkova, O. A. Akhutina, T. V. Rusetskaya, M. N. Gusarova, Z. V. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Проблема нарушений письма и чтения у детей: данные всероссийского опроса / О. А. Величенкова [и др.] // Специальное образование. — 2019. — № 3 (55). — С. 36-49. |
Abstract: | The article describes the main results of a sociological survey of the Russian population on the problem of dyslexia and dysgraphia in children. В статье представлены основные результаты социологического опроса населения России по проблеме дислексии и дисграфии у детей. |
Keywords: | СОЦИОЛОГИЯ — РОССИЯ СОЦИОЛОГИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ШКОЛЬНИКИ ЛОГОПЕДИЯ ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ НАРУШЕНИЯ ЧТЕНИЯ НАРУШЕНИЯ ПИСЬМА ДИСГРАФИЯ ДИСЛЕКСИЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ ТРУДНОСТИ ОБУЧЕНИЯ СОЦИОЛОГИЧЕСКИЕ ОПРОСЫ ВСЕРОССИЙСКИЕ ОПРОСЫ ОПРОСЫ НАСЕЛЕНИЯ THE POLL DYSLEXIA DYSGRAPHIA DISORDERS OF READING SPEECH THERAPY SPEECH DISORDERS CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS PSYCHOLOGICAL SUPPORT INCLUSIVE EDUCATION PEDAGOGICAL SUPPORT DISABILITIES IN LEARNING |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12796 |
DOI: | 10.26170/sp19-03-03 |
Origin: | Специальное образование. 2019. № 3 (55) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2019-03-03.pdf | 759,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.