Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12802
Title: | Лингвистический материал как условие эффективной логопедической работы по преодолению моторной алалии |
Other Titles: | Linguistic material as a condition of effective logopedic work on overcoming motor alalia |
Authors: | Чаладзе, Е. А. Горчакова, А. М. Chaladze, E. A. Gorchakova, A. M. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Чаладзе Е. А. Лингвистический материал как условие эффективной логопедической работы по преодолению моторной алалии / Е. А. Чаладзе, А. М. Горчакова // Специальное образование. — 2019. — № 3 (55). — С. 115-124. |
Abstract: | The article is devoted to an urgent logopedic issue: justification of the need to select linguistic material in the process of logopedic work to overcome motor alalia. The aim of the article is to determine the main linguistic factors according to which one should select linguistic material in the process of planning logopedic activity. Статья посвящена актуальной для логопедии проблеме обоснования необходимости подбора лингвистического материала в процессе логопедической работы по преодолению моторной алалии. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА ЛОГОПЕДИЯ МОТОРНАЯ АЛАЛИЯ ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ ЯЗЫКОВЫЕ ОБОБЩЕНИЯ РАЗВИТИЕ РЕЧИ ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КОРРЕКЦИОННО-РАЗВИВАЮЩАЯ РАБОТА LOGOPEDICS SPEECH DISORDERS MOTOR ALALIA SPEECH IMPAIRMENTS CHILDREN WITH SPEECH IMPAIRMENTS LOGOPEDIC WORK LINGUISTIC MATERIALS LINGUISTIC GENERALIZATIONS LEXICAL GENERALIZATIONS LINGUISTIC FACTORS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12802 |
DOI: | 10.26170/sp19-03-09 |
Origin: | Специальное образование. 2019. № 3 (55) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2019-03-09.pdf | 548,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.