Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12845
Title: Иcследование учебного стресса и его связь с успеваемостью у учащихся старших классов
Other Titles: Research of educational stress and its communication with achievement at students of senior classes
Authors: Сыманюк, Э. Э.
Оконечникова, Л. В.
Малова, Е. С.
Symaniuk, E. E.
Okonechnikova, L. V.
Malova, E. S.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Сыманюк Э. Э. Иcследование учебного стресса и его связь с успеваемостью у учащихся старших классов / Э. Э. Сыманюк, Л. В. Оконечникова, Е. С. Малова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 8. — С. 42-49.
Abstract: This article is devoted to one of the research priorities - educational stress in high school stu-dents and its connection with academic performance.
Данная статья посвящена одному из приоритетных направлений исследования - учебному стрессу у старшеклассников и его связи с академической успеваемостью.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
УЧЕБНЫЕ СТРЕССЫ
СТРЕССОУСТОЙЧИВОСТЬ
СТАРШЕКЛАССНИКИ
СУИЦИДАЛЬНЫЕ РИСКИ
УСПЕВАЕМОСТЬ ШКОЛЬНИКОВ
УСПЕШНОСТЬ ОБУЧЕНИЯ
АКАДЕМИЧЕСКАЯ УСПЕВАЕМОСТЬ
ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ ЛИЧНОСТИ
ПСИХОЛОГИЯ ОБУЧЕНИЯ
TRAINING STRESSES
STRESS RESISTANCE
HIGH SCHOOL STUDENTS
SUICIDAL RISK
ACADEMIC PROGRESS
LEARNING SUCCESS
VITALITY OF PERSONALITY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12845
DOI: 10.26170/po19-08-06
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 8
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-08-06.pdf763,92 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.