Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13712
Title: Профессиональный стандарт педагога-дефектолога: перспективы, доработки, практика
Other Titles: Professional standard of pedagogue-defectologist: perspectives, improvement, practice
Authors: Евтушенко, И. В.
Левченко, И. Ю.
Evtushenko, I. V.
Levchenko, I. Y.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Евтушенко И. В. Профессиональный стандарт педагога-дефектолога: перспективы, доработки, практика / И. В. Евтушенко, И. Ю. Левченко // Специальное образование. — 2020. — № 1 (57). — С. 136-151.
Abstract: В статье рассмотрены основные требования к педагогу-дефектологу, содержащиеся в профессиональном стандарте.
The article highlights the basic content of a report written for the Third All-Russian Congress of Defec­tologists, devoted to the discussion of one of the most important issues of modern special education: the need to improve, test and implement in practice the professional standard “Pedagogue-defectologist”, formulating the characteristics of professional functions and actions of special pedagogues on the Federal level. Special pedagogues should be able to form positive personal traits while teaching and to develop, reduce and overcome disabilities in the pupils with special educational needs in institutions of the system of education, health protection and social security of the population. In line with the modern socio-cultural conditions and inclusion of pupils previously considered poor learners in the uniform general education process, the article substantiates the need to continue work on the questions of additions and amendments in the general list of professional functions of pedagogue-defectologist.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ШКОЛОВЕДЕНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
ПЕДАГОГИ-ДЕФЕКТОЛОГИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
НАПРАВЛЕНИЯ РАБОТЫ
ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
ОВЗ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
СОДЕРЖАНИЕ РАБОТЫ
ОРГАНИЗАЦИЯ РАБОТЫ
PROFESSIONAL STANDARDS
CHILDREN WITH DISABILITIES
DISABILITIES
PEDAGOGUES-DEFECTOLOGISTS
PROFESSIONAL ACTIVITY
AREAS OF ACTIVITY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13712
DOI: 10.26170/sp20-01-10
Origin: Специальное образование. 2020. № 1 (57)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-01-10.pdf618,5 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.