Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13712
Title: | Профессиональный стандарт педагога-дефектолога: перспективы, доработки, практика |
Other Titles: | Professional standard of pedagogue-defectologist: perspectives, improvement, practice |
Authors: | Евтушенко, И. В. Левченко, И. Ю. Evtushenko, I. V. Levchenko, I. Y. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Евтушенко И. В. Профессиональный стандарт педагога-дефектолога: перспективы, доработки, практика / И. В. Евтушенко, И. Ю. Левченко // Специальное образование. — 2020. — № 1 (57). — С. 136-151. |
Abstract: | The article highlights the basic content of a report written for the Third All-Russian Congress of Defectologists, devoted to the discussion of one of the most important issues of modern special education: the need to improve, test and implement in practice the professional standard “Pedagogue-defectologist”, formulating the characteristics of professional functions and actions of special pedagogues on the Federal level. Special pedagogues should be able to form positive personal traits while teaching and to develop, reduce and overcome disabilities in the pupils with special educational needs in institutions of the system of education, health protection and social security of the population. In line with the modern socio-cultural conditions and inclusion of pupils previously considered poor learners in the uniform general education process, the article substantiates the need to continue work on the questions of additions and amendments in the general list of professional functions of pedagogue-defectologist. В статье рассмотрены основные требования к педагогу-дефектологу, содержащиеся в профессиональном стандарте. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ШКОЛОВЕДЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ ПЕДАГОГИ-ДЕФЕКТОЛОГИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ НАПРАВЛЕНИЯ РАБОТЫ ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ ОВЗ ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ СОДЕРЖАНИЕ РАБОТЫ ОРГАНИЗАЦИЯ РАБОТЫ PROFESSIONAL STANDARDS CHILDREN WITH DISABILITIES DISABILITIES PEDAGOGUES-DEFECTOLOGISTS PROFESSIONAL ACTIVITY AREAS OF ACTIVITY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13712 |
DOI: | 10.26170/sp20-01-10 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 1 (57) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-01-10.pdf | 618,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.