Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13719
Title: | Креативное развитие детей с задержкой психического развития в инклюзивной среде в парадигме компетентностного подхода |
Other Titles: | Creative development of children with disorders of psychological development in inclusive environment in the paradigm of competence-based approach |
Authors: | Чукальская, В. И. Chukal'skaya, V. I. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Чукальская В. И. Креативное развитие детей с задержкой психического развития в инклюзивной среде в парадигме компетентностного подхода / В. И. Чукальская // Специальное образование. — 2020. — № 1 (57). — С. 96-107. |
Abstract: | The article describes theoretical foundations of the competence-based approach in education and specific features of imagination as a structural constituent of the creative competence of children with disorders of psychological development. В статье рассматриваются особенности воображения как структурной составляющей креативной компетентности детей с задержкой психического развития. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ КРЕАТИВНОСТЬ КРЕАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ КРЕАТИВНОЕ РАЗВИТИЕ ВООБРАЖЕНИЕ ДЕТЕЙ ТВОРЧЕСКОЕ ВООБРАЖЕНИЕ ЗАДЕРЖКА ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ ДЕТИ С ЗАДЕРЖКОЙ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ ЗПР ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИНКЛЮЗИИ ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ CREATIVE COMPETENCE CREATIVE DEVELOPMENT CREATIVITY IMAGINATION DISORDERS OF PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT CHILDREN WITH DISORDERS OF PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT INCLUSIVE EDUCATION INCLUSION COMPETENCEBASED APPROACH |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13719 |
DOI: | 10.26170/sp20-01-07 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 1 (57) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-01-07.pdf | 502,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.