Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13720
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шитиков, П. М. | ru |
dc.contributor.author | Шитикова, М. Н. | ru |
dc.contributor.author | Shitikov, P. M. | en |
dc.contributor.author | Shitikova, M. N. | en |
dc.date.accessioned | 2020-08-14T08:02:43Z | - |
dc.date.available | 2020-08-14T08:02:43Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Шитиков П. М. К вопросу об обучении детей с расстройствами аутистического спектра пониманию метафорических высказываний / П. М. Шитиков, М. Н. Шитикова // Специальное образование. — 2020. — № 1 (57). — С. 108-119. | ru |
dc.identifier.issn | 1999-6993 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13720 | - |
dc.description.abstract | The paper discusses the specificity of teaching children with autism spectrum disorder to comprehend figurative language on the example of metaphors. | en |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются особенности обучения детей с аутизмом восприятию образной речи. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Специальное образование. 2020. № 1 (57) | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ | ru |
dc.subject | ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ | ru |
dc.subject | МЕТАФОРЫ | ru |
dc.subject | МЕТАФОРИЧЕСКИЕ ВЫСКАЗЫВАНИЯ | ru |
dc.subject | ДЕТСКИЙ АУТИЗМ | ru |
dc.subject | РАС | ru |
dc.subject | РАССТРОЙСТВА АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА | ru |
dc.subject | ДЕТИ-АУТИСТЫ | ru |
dc.subject | НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА | ru |
dc.subject | МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ | ru |
dc.subject | ОБРАЗНАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ВОСПРИЯТИЕ ОБРАЗНОЙ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ПОНИМАНИЕ МЕТАФОР | ru |
dc.subject | ДЕСЯТИЛЕТНИЕ ДЕТИ | ru |
dc.subject | METAPHORS | ru |
dc.subject | CHILDREN'S AUTISM | ru |
dc.subject | ASD | ru |
dc.subject | AUTISM SPECTRUM DISORDER | ru |
dc.subject | FIGURATIVE LANGUAGE | ru |
dc.subject | PEDAGOGICAL INTERVENTION | ru |
dc.title | К вопросу об обучении детей с расстройствами аутистического спектра пониманию метафорических высказываний | ru |
dc.title.alternative | How to teach children with autism spectrum disorder to comprehend metaphorical utterances | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
local.localtype | Статья | ru |
dc.identifier.doi | 10.26170/sp20-01-08 | - |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-01-08.pdf | 502,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.