Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13845
Title: | Ассертивность личности как цель, процесс и результат в образовании |
Other Titles: | Assertiveness of a person as a goal, process and result of education |
Authors: | Дудина, М. Н. Dudina, M. N. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Дудина М. Н. Ассертивность личности как цель, процесс и результат в образовании / М. Н. Дудина // Специальное образование. — 2020. — № 2 (58). — С. 132-149. |
Abstract: | The dynamically changing sociocultural and educational environment is a source of personality development in each age group. It has enormous potential for educating human dignity associated with the freedom of choice and the responsibility for it, and at the same time creates rapidly increasing psychological and pedagogical risks. The aim of the article is to consider the ethical and pedagogical aspects of formation of an assertive personality in the context of psycho-pedagogical facilitation including diagnostics of assertiveness in different age groups. В статье рассматриваются этико-педагогические аспекты ассертивной личности в концепции психолого-педагогической фасилитации. |
Keywords: | ПСИХОЛОГИЯ ПСИХОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ЭТИКА ЭТИКО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ФАСИЛИТАЦИЯ ВОЗРАСТНАЯ ПЕДАГОГИКА АССЕРТИВНОСТЬ ЛИЧНОСТИ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ ДИАГНОСТИКА АССЕРТИВНОСТИ СВОЙСТВА ЛИЧНОСТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПОДДЕРЖКА АССЕРТИВНОЕ ПОВЕДЕНИЕ ЧЕЛОВЕЧЕСКОЕ ДОСТОИНСТВО SOCIAL SITUATION OF DEVELOPMENT PEDAGOGICAL POTENTIAL PEDAGOGICAL RISKS; ASSERTIVENESS HUMAN DIGNITY PERSONAL IDENTITY PSYCHO-PEDAGOGICAL FACILITATION ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ РИСКИ АССЕРТИВНАЯ ЛИЧНОСТЬ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13845 |
DOI: | 10.26170/sp20-02-11 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 2 (58) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-02-11.pdf | 450,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.