Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13848
Title: | Ретроспективный анализ методик логопедической работы по преодолению речевого дефекта при стертой дизартрии у дошкольников |
Other Titles: | Retrospective analysis of the methods of logopedic work aimed to overcome the speech defect typical of mild dysarthria in preschool children |
Authors: | Баряева, Л. Б. Лопатина, Л. В. Baryaeva, L. B. Lopatina, L. V. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Баряева Л. Б. Ретроспективный анализ методик логопедической работы по преодолению речевого дефекта при стертой дизартрии у дошкольников / Л. Б. Баряева, Л. В. Лопатина // Специальное образование. — 2020. — № 2 (58). — С. 172-188. |
Abstract: | The article deals with a retrospective analysis of the authored methods of logopedic intervention aimed to overcome manifestations of speech disorders in the structure of speech defect in cases of mild dysarthria. В статье анализируются авторские методики логопедической работы по преодолению стертой дизартрии у детей дошкольного возраста. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНИКИ ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ РЕЧЕВЫЕ ДЕФЕКТЫ ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА СТЕРТАЯ ДИЗАРТРИЯ ЛОГОПЕДИЧЕСКОЕ ВОЗДЕЙСТВИЕ АВТОРСКИЕ МЕТОДИКИ ДИЗАРТРИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА РЕЧЕВЫЕ РАССТРОЙСТВА ДЕТСКАЯ РЕЧЬ РАЗВИТИЕ РЕЧИ МЕТОДИКИ ЛОГОПЕДИЧЕСКОЙ РАБОТЫ РЕТРОСПЕКТИВНЫЙ АНАЛИЗ MILD DYSARTHRIA PSYCHO-PEDAGOGICAL CLASSIFICATION CLINICO-PEDAGOGICAL CLASSIFICATION SPEECH DISORDERS STRUCTURE OF SPEECH DEFECT |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13848 |
DOI: | 10.26170/sp20-02-14 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 2 (58) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-02-14.pdf | 493,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.