Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13855
Title: О диагностике лиц с нарушением слуха: взгляд практического психолога
Other Titles: On the diagnostics of persons with hearing loss: a view of a practical psychologist
Authors: Морозов, С. А.
Morozov, S. A.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Морозов С. А. О диагностике лиц с нарушением слуха: взгляд практического психолога / С. А. Морозов // Специальное образование. — 2020. — № 2 (58). — С. 94-102.
Abstract: В статье рассматриваются трудности, с которыми сталкиваются обучающие с нарушением слуха при выполнении диагностических заданий.
The current state of special and general education of people with hearing disabilities in our country obliges surdopedagogues, surdopsychologists and other participants of support to look for new and more effective ways for successful development of educational and social competences of students. Due to the peculiar development of people with hearing loss, many surdopedagogues and educational psychologists face problems with teaching and conducting psychological and pedagogical work with students of this group.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ПСИХОЛОГИЯ
ПРАКТИЧЕСКАЯ (КОНСУЛЬТАТИВНАЯ) ПСИХОЛОГИЯ
СУРДОПЕДАГОГИКА
НАРУШЕНИЯ СЛУХА
ЛЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ СЛУХА
СЛУХОВЫЕ НАРУШЕНИЯ
ГЛУХИЕ ДЕТИ
СЛАБОСЛЫШАЩИЕ ДЕТИ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
СУРДОПСИХОЛОГИЯ
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ
ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ
ПРАКТИЧЕСКИЕ ПСИХОЛОГИ
ПЕДАГОГИ-ПСИХОЛОГИ
ШКОЛЬНАЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ СЛУЖБА
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РАБОТА
ДИАГНОСТИЧЕСКИЙ ИНСТРУМЕНТАРИЙ
PSYCHOLOGICAL DIAGNOSTICS
PSYCHOLOGICAL SUPPORT
DIAGNOSTICS OF PERSONS WITH DISABILITIES
SURDOPSYCHOLOGY
PUPILS WITH HEARING LOSS
ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ ЗАДАНИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13855
DOI: 10.26170/sp20-02-08
Origin: Специальное образование. 2020. № 2 (58)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-02-08.pdf366,62 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.