Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14232
Title: | Приобщение подростков к классической музыке в школьном образовательном процессе |
Other Titles: | Involving of teenagers to the classical musicin the school's educational process |
Authors: | Матвеева, Л. В. Matveeva, L. V. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Матвеева Л. В. Приобщение подростков к классической музыке в школьном образовательном процессе / Л. В. Матвеева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 9. — С. 84-91. |
Abstract: | The article deals the actual problem of musical education, connecting with the search of the methodical ways for realization of order to educational sphere “The Art” of the Federal State Educational Standard of General Education, about education with schoolchildren steady interest to classical musical heritage. В статье находит освещение актуальная проблема музыкального образования, связанная с поиском методических путей реализации требования к образовательной области «Искусство» Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования о воспитании у обучающегося устойчивого интереса к классическому музыкальному наследию. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ КЛАССИЧЕСКАЯ МУЗЫКА ПОДРОСТКИ УРОКИ МУЗЫКИ МЕТОДИКА МУЗЫКИ В ШКОЛЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МУЗЫКИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС ЮНЫЕ ИСПОЛНИТЕЛИ MUSICAL EDUCATION CLASSICAL MUSIC TEENAGERS MUSIC TECHNIQUE AT SCHOOL METHODOLOGY OF TEACHING MUSIC EDUCATIONAL PROCESS YOUNG PERFORMERS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14232 |
DOI: | 10.26170/po19-09-11 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 9 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-09-11.pdf | 616,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.