Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14306
Title: | Интеграция предметных областей как средство освоения младшими школьниками метапредметных понятий |
Other Titles: | Integration of subject disciplines as a means meta-standard concepts of primary school children |
Authors: | Попрыгина, А. А. Воронина, Л. В. Poprygina, A. A. Voronina, L. V. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Попрыгина А. А. Интеграция предметных областей как средство освоения младшими школьниками метапредметных понятий / А. А. Попрыгина, Л. В. Воронина // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 3. — С. 140-147. |
Abstract: | This article discusses the possibilities of implementing an integrative approach in the mastering of metapredometric concepts by junior schoolchildren. В данной статье рассматриваются возможности реализации интегративного подхода при освоении младшими школьниками метапредметных понятий. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ИНТЕГРАТИВНЫЙ ПОДХОД ИНТЕГРИРОВАННЫЕ ЗАДАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ ИНТЕГРАЦИИ НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ МАТЕМАТИКЕ INTEGRATIVE APPROACH INTEGRATED TASKS INTEGRATION TECHNOLOGY PRIMARY GENERAL EDUCATION MATHEMATICAL EDUCATION PRIMARY SCHOOL PUPIL |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14306 |
DOI: | 10.26170/po20-03-16 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 3 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-03-16.pdf | 783,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.