Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14315
Title: | Готовность преподавателей вуза к онлайн-образованию: цифровая компетентность, опыт исследования |
Other Titles: | University teachers' readiness for online education: digital competence, research experience |
Authors: | Зеер, Э. Ф. Ломовцева, Н. В. Третьякова, В. С. Zeer, E. P. Lomovtceva, N. V. Tretyakova, V. S. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Зеер Э. Ф. Готовность преподавателей вуза к онлайн-образованию: цифровая компетентность, опыт исследования / Э. Ф. Зеер, Н. В. Ломовцева, В. С. Третьякова // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 3. — С. 26-39. |
Abstract: | The article presents an analysis of the problem of training scientific and pedagogical workers to develop online courses in the conditions of accelerated changes in the social and professional environment due to the expansion of digital technologies. В статье представлен анализ проблемы подготовки научно-педагогических работников к разработке онлайн-курсов в условиях ускоренного изменения социально-профессиональной среды в связи с экспансией цифровых технологий. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ЦИФРОВАЯ ТРАНСФОРМАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ЦИФРОВАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ОНЛАЙН-ОБРАЗОВАНИЕ ОНЛАЙН-КУРСЫ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ВУЗЫ НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ РАБОТНИКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION DIGITAL TECHNOLOGIES DIGITAL COMPETENCE ONLINE EDUCATION ONLINE COURSES STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL OF TRAINING ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14315 |
DOI: | 10.26170/po20-03-03 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 3 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-03-03.pdf | 994,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.