Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14326
Title: Комплекс упражнений, направленный на обучение студентов неязыкового вуза стратегиям работы с лексикой англоязычного дискурса сферы гражданской защиты
Other Titles: Exercises aimed at teaching strategies for working with the vocabulary of english civil protection discourse to non-linguistic students
Authors: Ермолаева, М. В.
Сергеева, Н. Н.
Ermolaeva, M. V.
Sergeeva, N. N.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Ермолаева М. В. Комплекс упражнений, направленный на обучение студентов неязыкового вуза стратегиям работы с лексикой англоязычного дискурса сферы гражданской защиты / М. В. Ермолаева, Н. Н. Сергеева // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 4. — С. 106-113.
Abstract: The relevance of the research is caused by the existence of the problem of difficulties encountered by non-linguistic students when working with the vocabulary of English civil protection discourse and a limited number of studies on the search for means and ways to teach students to independently overcome the difficulties encountered.
Актуальность исследования вызвана существованием проблемы трудностей, с которыми сталкиваются обучающиеся неязыкового вуза при работе с лексикой англоязычного дискурса сферы гражданской защиты, и ограниченным количеством исследований относительно поиска средств и способов обучения студентов самостоятельному преодолению встречающихся трудностей.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ЛЕКСИКОЛОГИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
ТРУДНОСТИ ОБУЧЕНИЯ
СТРАТЕГИИ РАБОТЫ
АНГЛОЯЗЫЧНЫЙ ДИСКУРС
СТУДЕНТЫ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ГРАЖДАНСКАЯ ЗАЩИТА
VOCABULARY
DIFFICULTIES IN LEARNING VOCABULARY
STRATEGIES AND TACTICS OF WORKING WITH VOCABULARY
ENGLISH CIVIL PROTECTION DISCOURSE
NON-LINGUISTIC STUDENTS
METHODS OF TEACHING STRATEGIES FOR WORKING WITH VOCABULARY
STUDENTS' INDEPENDENCE IN LEARNING
METHODICAL PROCESSING
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
КОМПЛЕКСЫ УПРАЖНЕНИЙ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14326
DOI: 10.26170/po20-04-13
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-04-13.pdf969,3 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.