Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14326
Title: | Комплекс упражнений, направленный на обучение студентов неязыкового вуза стратегиям работы с лексикой англоязычного дискурса сферы гражданской защиты |
Other Titles: | Exercises aimed at teaching strategies for working with the vocabulary of english civil protection discourse to non-linguistic students |
Authors: | Ермолаева, М. В. Сергеева, Н. Н. Ermolaeva, M. V. Sergeeva, N. N. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Ермолаева М. В. Комплекс упражнений, направленный на обучение студентов неязыкового вуза стратегиям работы с лексикой англоязычного дискурса сферы гражданской защиты / М. В. Ермолаева, Н. Н. Сергеева // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 4. — С. 106-113. |
Abstract: | The relevance of the research is caused by the existence of the problem of difficulties encountered by non-linguistic students when working with the vocabulary of English civil protection discourse and a limited number of studies on the search for means and ways to teach students to independently overcome the difficulties encountered. Актуальность исследования вызвана существованием проблемы трудностей, с которыми сталкиваются обучающиеся неязыкового вуза при работе с лексикой англоязычного дискурса сферы гражданской защиты, и ограниченным количеством исследований относительно поиска средств и способов обучения студентов самостоятельному преодолению встречающихся трудностей. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ЛЕКСИКОЛОГИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ТРУДНОСТИ ОБУЧЕНИЯ СТРАТЕГИИ РАБОТЫ АНГЛОЯЗЫЧНЫЙ ДИСКУРС СТУДЕНТЫ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ГРАЖДАНСКАЯ ЗАЩИТА VOCABULARY DIFFICULTIES IN LEARNING VOCABULARY STRATEGIES AND TACTICS OF WORKING WITH VOCABULARY ENGLISH CIVIL PROTECTION DISCOURSE NON-LINGUISTIC STUDENTS METHODS OF TEACHING STRATEGIES FOR WORKING WITH VOCABULARY STUDENTS' INDEPENDENCE IN LEARNING METHODICAL PROCESSING МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ КОМПЛЕКСЫ УПРАЖНЕНИЙ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14326 |
DOI: | 10.26170/po20-04-13 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 4 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-04-13.pdf | 969,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.