Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14432
Title: | Стереотип vs творчество: когнитивные аспекты текстовой деятельности школьников: (на материале сочинений о старости) |
Other Titles: | Stereotype vs creativity: linguo-creative aspects of the textual activity of schoolchildren |
Authors: | Бутакова, Л. О. Butakova, L. O. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Бутакова Л. О. Стереотип vs творчество: когнитивные аспекты текстовой деятельности школьников : (на материале сочинений о старости) / Л. О. Бутакова // Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности. — 2020. — № 18. — С. 75-83. |
Abstract: | The article analyzes the cognitive components of the language consciousness of schoolchildren, evaluates their components as manifestations of stereotyped and / or creative strategies in written speech activity. В статье анализируются когнитивные составляющие языкового сознания школьников, оцениваются их компоненты как проявления стереотипных и/или творческих стратегий в письменной речевой деятельности. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КОГНИТИВНЫЕ МЕХАНИЗМЫ КРЕАТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ КОГНИТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ ШКОЛЬНИКИ ШКОЛЬНЫЕ СОЧИНЕНИЯ СТАРОСТЬ SPEECH ACTIVITY COGNITIVE MECHANISMS STEREOTYPICAL COGNITIVE STRATEGIES CREATIVE COGNITIVE STRATEGIES LANGUAGE CONSCIOUSNESS OF THE PUPILS ТЕМЫ СОЧИНЕНИЙ ПИСЬМЕННАЯ РЕЧЬ РУССКИЙ ЯЗЫК МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ШКОЛЕ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14432 |
DOI: | 10.26170/pla20-01-08 |
Origin: | Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности. 2020. № 18 |
Appears in Collections: | Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pla-2020-01-08.pdf | 666,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.