Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14432
Title: Стереотип vs творчество: когнитивные аспекты текстовой деятельности школьников: (на материале сочинений о старости)
Other Titles: Stereotype vs creativity: linguo-creative aspects of the textual activity of schoolchildren
Authors: Бутакова, Л. О.
Butakova, L. O.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Бутакова Л. О. Стереотип vs творчество: когнитивные аспекты текстовой деятельности школьников : (на материале сочинений о старости) / Л. О. Бутакова // Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности. — 2020. — № 18. — С. 75-83.
Abstract: The article analyzes the cognitive components of the language consciousness of schoolchildren, evaluates their components as manifestations of stereotyped and / or creative strategies in written speech activity.
В статье анализируются когнитивные составляющие языкового сознания школьников, оцениваются их компоненты как проявления стереотипных и/или творческих стратегий в письменной речевой деятельности.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
КОГНИТИВНЫЕ МЕХАНИЗМЫ
КРЕАТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ
КОГНИТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ
ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ
ШКОЛЬНИКИ
ШКОЛЬНЫЕ СОЧИНЕНИЯ
СТАРОСТЬ
SPEECH ACTIVITY
COGNITIVE MECHANISMS
STEREOTYPICAL COGNITIVE STRATEGIES
CREATIVE COGNITIVE STRATEGIES
LANGUAGE CONSCIOUSNESS OF THE PUPILS
ТЕМЫ СОЧИНЕНИЙ
ПИСЬМЕННАЯ РЕЧЬ
РУССКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ШКОЛЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14432
DOI: 10.26170/pla20-01-08
Origin: Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности. 2020. № 18
Appears in Collections:Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pla-2020-01-08.pdf666,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.