Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14465
Title: Дистанционное образование глазами студентов-дефектологов
Other Titles: Distance education as viewed by students-defectologists
Authors: Орлова, О. С.
Иванова, Г. Е.
Крыжановская, Е. Б.
Кудрявцева, Е. Л.
Ларина, О. Д.
Миркина, О. В.
Orlova, O. S.
Ivanova, G. E.
Kryzhanovskaya, E. B.
Kudryavtseva, E. L.
Larina, O. D.
Mirkina, O. V.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Дистанционное образование глазами студентов-дефектологов / О. С. Орлова, Г. Е. Иванова, Е. Б. Крыжановская [и др.] // Специальное образование. — 2020. — № 3 (59). — С. 158-177.
Abstract: The rapidly changing reality of the modern world dictates its own rules. Out of the blue, information-technological opportunities have not just become a helping tool in the education process but, literally, a salvation in relocating education onto Internet platforms, thus actualizing the opportunities and specific features of distant education, its advantages and disadvantages, problem solutions and development trajectories. The article deals with these debatable issues in terms of the attitude to distance education of teachers and students. It contains the data obtained by the study of effectiveness of organization of the education process under the conditions of distance education carried out by the master's degree students of the Defecto-logical Faculty of Moscow State Peda-gogical University.
В статье рассматривается восприятие дистанционного образования преподавателями и студентами Московского педагогического государственного университета.
Keywords: МОСКОВСКИЙ ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ — МОСКВА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ОНЛАЙН-ОБУЧЕНИЕ
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ДИСТАНЦИОННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ПРЕПОДАВАТЕЛИ
СТУДЕНТЫ-ДЕФЕКТОЛОГИ
ДЕФЕКТОЛОГИ
ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ ДЕФЕКТОЛОГОВ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВУЗЫ
ДЕФЕКТОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
СПЕЦИАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПЛАТФОРМЫ
УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС
ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА
ВОСПРИЯТИЕ СТУДЕНТОВ
ВОСПРИЯТИЕ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ
ВОСПРИЯТИЕ ДИСТАНЦИОННОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ
ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ЗДОРОВЬЕСБЕРЕЖЕНИЕ
ЗДОРОВЬЕ СТУДЕНТОВ
КАЧЕСТВО ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
DISTANCE EDUCATION
ONLINE EDUCATION
NEURO-REHABILITATION
STUDENTS-DEFECTOLOGISTS
TRAINING OF FUTURE DEFECTOLOGISTS
INFORMATION TECHNOLOGIES
EDUCATIONAL PLATFORMS
HEALTH PRESERVING TECHNOLOGIES
INFORMATION EDUCATIONAL ENVIRONMENT
INFORMATIZATION OF EDUCATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14465
DOI: 10.26170/sp20-03-12
Origin: Специальное образование. 2020. № 3 (59)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-03-12.pdf768,54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.