Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14466
Title: | Проблемы истории, теории и методологии специальной педагогики: (к юбилею Н. М. Назаровой) |
Other Titles: | Historical, theoretical and methodological issues of special pedagogy |
Authors: | Бачина, О. В. Богданова, Т. Г. Моргачева, Е. Н. Тюрина, Н. Ш. Bachina, O. V. Bogdanova, T. G. Morgacheva, E. N. Tyurina, N. S. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Проблемы истории, теории и методологии специальной педагогики : (к юбилею Н. М. Назаровой) / О. В. Бачина, Т. Г. Богданова, Е. Н. Моргачева, Н. Ш. Тюрина // Специальное образование. — 2020. — № 3 (59). — С. 178-194. |
Abstract: | The purpose of the article is to present the scientific views of one of the leading special pedagogues of our country, whose work over the past decades has been devoted to the history of special pedagogy and its theoretical and methodological foundations - N. M. Na¬zarova. Her work is characterized by a wealth of ideas, diversity and wide cov-erage of the problems of teaching and raising children with special educational needs, so the article does not purport to be comprehensively complete while describing the theoretical positions of the scholar. В статье представлены научные взгляды Н. М. Назаровой, одного из ведущих специальных педагогов нашей страны. |
Keywords: | НАЗАРОВА НАТАЛИЯ МИХАЙЛОВНА МОСКОВСКИЙ ГОРОДСКОЙ ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ СПЕЦИАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА СПЕЦИАЛЬНЫЕ ПЕДАГОГИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВУЗЫ НАУЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ НАУЧНЫЕ ВЗГЛЯДЫ ОВЗ ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ИСТОРИЯ СПЕЦИАЛЬНОЙ ПЕДАГОГИКИ СПЕЦИАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛЬНЫХ ПЕДАГОГОВ МЕТОДОЛОГИЯ СПЕЦИАЛЬНОЙ ПЕДАГОГИКИ ТЕОРИЯ СПЕЦИАЛЬНОЙ ПЕДАГОГИКИ ДЕФЕКТОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПОДГОТОВКА ДЕФЕКТОЛОГОВ ДЕФЕКТОЛОГИ ИНКЛЮЗИИ ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ ЮБИЛЕИ УЧЕНЫХ SPECIAL PEDAGOGY CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS HISTORY OF SPECIAL PEDAGOGY SPECIAL EDUCATION TEACHER TRAINING INCLUSION INCLUSIVE EDUCATION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14466 |
DOI: | 10.26170/sp20-03-13 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 3 (59) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-03-13.pdf | 676,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.